4 / 9

Pavlina Marinova, Oriflame: Crezul meu este rezumat de cei 4E

Pavlina Marinova (foto) a preluat in urma cu trei luni sefia Oriflame Romania, unul din principalii jucatori din industria de cosmetice, avand o experienta de 15 ani in cadrul grupului Oriflame, timp in care a ocupat diferite functii in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, precum si in alte regiuni ale globului.

Pentru ea, una din cartile fundamentale in procesul de invatare a fost “The software of the mind”, scrisa de socio-antropologul olandez Geert Hofstede. „Este una dintre cele mai profunde studii privind diferentele nationale si culturale si importanta lor pentru organizatii. Intelegerea si respectarea culturilor nationale este absolut esentiala pentru un leadership de succes”, spune sefa Oriflame.

Modul in care oamenii inteleg si se raporteaza la autoritate si putere, cum „navigheaza” in incertitudine, care sunt valorile fundamentale in diferite societati sunt cateva dintre subiectele studiate si explicate in carte, povesteste Pavlina Marinova.

Alte carti pe care managerul le recomanda sunt cele de negocieri: „Negotiation Genius: How to Overcome Obstacles and Achieve Brilliant Results at the Bargaining Table”, scrisa de Deepak Malhotra si Max Bazerman. “Este una din cele mai bune carti despre negocieri, fiind scrisa de doi profesori de la Harvard. Mi-a schimbat complet perspectiva despre cum se obtin acordurile; in cele din urma, orice decizie luata cu un sef, un coleg sau un subordonat este un acord care provine dintr-o negociere mai scurta sau mai lung”, este de parere Marinova.

Sefa Oriflame a inceput sa urmareasca si publicatile Harvard Business Review si da exemplu articolele din seria Leadership: “Why Should Anyone Be Let by You”, de Robert Goffee si Gareth Jones, un “articol genial” din care a invatat multe si pe care il aproba in totalitate, “Level 5 Leadership”, de Jim Collins, o lectura fundamentala, desi putin complicata, dar care merita citita, inteleasa si aplicata, si “Narcissistic Leaders: the incredible pros, the inevitable cons”, de Michal Maccoby.

„Autorul sustine ca in perioadele de schimbari distrugatoare dintr-o companie, aceasta are nevoie de lideri cu egouri monumentale. Sunt de acord cu el si am experimentat asta in practica. In cele din urma, crezul meu in leadership este rezumat de cei 4E : Envision, Energize, Empower, Enable (n.r: Inspira, Impulsioneaza, Insufla”, a incheiat ea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri