2 / 4

Ana Oreviceanu, Grup Renault Romania: Avem un trust intern de presa

Angajatii nu mai sunt in coltul lor si media in coltul ei, uneori, lucrile se intrepatrund. Uneori, un mesaj postat de un angajat pe Facebook poate genera o criza sau te poate ajuta foarte mult.


Grup Renault Romania este o companie cu afaceri de 4,2 miliarde de euro anul trecut (3% din PIB) si 16.620 de angajati. Dintre acestia, cativa sunt designeri, 2.100 de angajati sunt in zona de inginerie, stau la calculator, sunt conectati si au o medie de varsta de 38 de ani. Mai sunt in jur de 800 de angajati in zona de vanzari si servicii, care, la fel, sunt conectati, sunt online si au o medie de varsta de 37 de ani. Insa avem in jur de 14.000 angajati pe platforma Mioveni, dintre care 10.000 sunt muncitori. Iar acestia sunt offline si au o medie de varsta 45 de ani


Pentru a comunica cu acesti angajati am creat un fel de trust de presa intern. Avem doua reviste, doua intranet-uri, o televiziune, facem evenimente, campanii, organizam vizite. Am creat acest trust de presa dupa ce in 2008 angajatii au intrat in greva si au oprit productia timp de trei saptamani. Si a reiesit din discutiile cu ei ca oamenii nu erau destul de informati legat de ceea ce se intampla in companie.


Pe platforma Dacia Mioveni se lucreaza in 3 schimburi de cate opt ore. In acele opt ore, angajatii au doua pauze de zece minute si una mai mare, pentru pranz, de 20 de minute. Practic, in aceste pauze, noi trebuie sa ii informam despre ce se intampla in companie. Si o facem prin afisaj, prin acest canal de televiziune (cu subtitrare, fara sunet), cu ajutorul managerilor. Comunicam si prin evenimente, dar este greu sa faci evenimente pentru 14.000 de oameni.


Atunci cand facem evenimente, la care pot participa 30 de oameni, dar si 1.000, facem o masurare cantitativa si calitativa. Cantitativ, ne intereseaza cati au venit si rata de raspuns la chestionar. Din punct de vedere calitativ, ne intereseaza principalele mesaje retinute, nemultumirile si subiectele neclare (uneori sunt legate de eveniment, dar pot fi legate si de alte lucruri din companie).


Nu este important sa masori, ci ce faci cu rezultatele. Degaba masori daca nu faci nimic cu rezultatele.


Ana Oreviceanu este director de comunicare in cadrul Grup Renault Romania.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri