3 / 4

Katie Paine: Masurati si demonstrati importanta PR-ului

In privinta bugetelor, 10% din bugetul unei campanii ar trebui sa fie pentru masurare. Daca nu ai insa un buget care sa iti permita acest lucru, poti folosi stagiari, studient. Eu mereu am folosit oameni in internshipuri, studenti. Pe de alta parte, cel mai mare buget pentru masurarea comunicarii a fost in cazul unei companii din domeniul apararii, companiile din zona asta au mereu foarte multi bani.


Atunci cand un manager nu da importanta PR-ului ar trebui sa ii aduci studii care sa demonstreze importanta lui, sa arati ca PR-ul este mai mult decat promovare. Am lucrat la un moment dat cu un vicepresedinte de marketing care nu era foarte impresionat de ceea ce faceam. Asa ca am strans 50 de cazuri, de exemple in care PR-ul a avut rezultate tangibile, in care PR-ul te face mai bun, cand ajunge la audiente la care nu ai fi putut ajunge decat cu foarte multi bani. Aceste exemple le-am strans intr-o carte numita 0 Shades of PR ROI.


De obicei, cele mai deschise companii pentru masurarea rezultatelor sunt cele de tehnologie pentru ca ele au instrumentele necesare de a afla lucruri noi.


Trebuie ca un specialist in PR sa isi stabileasca foarte bine asteptarile si in functie de acestea, exista instrumente de masurare specifice. Nu ai nevoie de multi bani pentru a masura. Daca vrei acoperire media, poti folosi, de exemplu, Google News Alert. Daca te intereseaza contacte ale unor potentiali clienti, poate folosi Facebook, Twitter, telefonul.


Katie Delahaye Paine, supranumita si Queen of PR Measurement, este de mai bine de doua decenii un titan in domeniul masurarii in comunicare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri