3 / 4

Agentiile, fata in fata cu trei tipuri de clienti

Pentru Ogilvy Group Romania anul 2009 a fost “cel mai interesant” de pana acum, in sensul ca agentia condusa de Manuela Necula (foto) a beneficiat de o gama larga de reactii din partea clientilor.

“Am avut anul acesta aproximativ 100 de branduri in portofoliu deci am beneficiat si de o gama larga de reactii pe timp de criza. Am avut clienti care au mers contra curentului si au mizat pe o strategie agresiva, pe investitii puternice, am avut clienti mai prudenti, axati pe rationalizarea portofoliului si sustinerea doar unor branduri, respectiv clienti care au redus bugetele spre zero”, spune Necula.

Aceasta crede ca cei care isi continua investitiile pe timp de criza au sansa de a recupera de trei ori mai repede decat companiile care nu o fac.

“Nu trebuie sa uitam sa credem in creativitate in momentul in care tragem linie, oamenii continua sa aiba vise si pe timp de criza. Conteaza sa fim atenti atat asupra partii rationale cat si asupra celei emotionale”, declara Manuela Necula. Trebuie sa invatam sa fim manageri de scadere

Totodata, oficialul Ogilvy mizeaza pe mai mult optimism si curaj in piata, atat din partea companiilor, cat si din punctul de vedere al agentiilor. “Agentiilor le lipseste curajul. Exista momente in care facem recomandari solide si nu sunt luate in seama si renuntam la aceste idei si facem cum ni se dicteaza. Trebuie sa credem in ideile noastre si sa tinem de ele”, explica Necula.

La randul sau, Cosmin Alexandru considera ca o “revizitare” a lucrurilor de baza si o intelegere in detaliu a pietei sunt elemente esentiale. “In lipsa unei bune ascultari nu se mai poate produce ceva relevant pentru client. Diferenta dintre cel care ramane si cel care iese din joc o face apropierea de client, acesta trebuie surprins in punctele importante pentru el – de ce cumpara produsul, cum il foloseste”, argumenteaza Alexandru.

Pe de alta parte, Razvan Matasel, managing partner Arsenoaiei&Matasel, sustine ca actualul context economic “omoara cantitatea insa si calitatea din industria de publicitate romaneasca”. “Dispare creativitatea si gandirea strategica dintr-o industrie care asta «vinde». Criza afecteaza mai mult produsul si nu cantitatea bugetelor. In plus, pierderile la nivel de calitate a produsului se vor recupera cu greu”, opineaza Matasel.

In opinia sa, doar brandurile care se vor inconjura de oameni profesionisti vor rezista in anul 2010.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri