3 / 6

Daciana Paraschiv: Vor rezista companiile care nu se vor limita strict la vanzarea spatiului publicitar online

Daciana Paraschiv, general manager la Rol.ro, considera ca anul 2012 “va urma aceeasi tendinta descrescatoare din 2011, din pacate. Vor rezista companiile capabile sa identifice nise profitabile si care nu se vor limita strict la vanzarea spatiului publicitar online. Oportunitati apar tot timpul si vor reusi sa creasca companiile care se vor adapta evolutiei rapide a pietei online. Din punctul de vedere al evolutiei veniturilor vom incheia anul 2011 in crestere cumuland si operatiunile din Rep. Moldova si vom atinge pe intreg grupul suma de 2 milioane de euro”, spune Paraschiv.

Desi multi s-au hazardat si preconizau la inceputul anului cresteri importante pe piata de publicitate online, primul semestru din 2011 a fost neasteptat de "timid". Clienti importanti care alocau constant bugete importante in anii precedenti pentru campaniile online si-au micsorat bugetele semnificativ, mai spune managerul companiei.

“O alta tendinta a pietei online in 2011 a fost scaderea preturilor de vanzarea a spatiului publicitar. Pentru sume mai mici decat anul trecut clientii au beneficiat de o expunere mult mai mare. De asemenea, au crescut semnficativ sumele alocate pentru retelele sociale si pentru Google, fapt ce a influentat scaderea veniturilor publisherilor. Tendinta de scadere a preturilor va continua si anul viitor. Pentru 2012 sunt rezervata in a face previziuni optimiste”.

Cel mai dificil moment din 2011 pentru reteaua Rol.ro a fost reprezentat de rezolvarea problemelor de cash flow datorate intarzierilor mult peste termenele contractuale a platilor clientilor.

Anul viitor reteaua se va concentra pe consolidarea operatiunilor din Republica Moldova, extinderea activitatii de vanzari catre clientii finali si, de asemenea, pe lansarea de noi servicii online.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri