3 / 6

Dragos Stanca: piata locala e din ce in ce mai clar condusa dupa dictonul be a leader or die.

Dragos Stanca, manager al Q2M, companie ce a fuzionat in iulie cu ThinkDigital Romania, se arata mai pesimist decat ceilalti jucatori din piata, spunand ca bugetele alocate publisherilor locali vor stagna, in cel mai bun caz.

“Piata locala e din ce in ce mai clar condusa dupa dictonul «be a leader or die». Nu vor creste investitiile in online intrucat recesiunea afecteaza in continuare masiv bugetele de marketing online si prin urmare tot mai multe bugete din cele nu foarte mari aflate la dispozitie urmeaza canale care sunt foarte orientate mai ales pe performanta si plata la click”, spune el.

In ceea ce priveste Facebook (companie pentru care ThinkDigital face campanii in Romania – n.r.), Dragos Stanca spune ca “va creste substantial” in timp ce Google “creste sanatos”, fara a oferi ponderi.

In ceea ce priveste Twitter si Pinterest, ele nu prezinta inca un reach suficient de mare incat sa devina platforme interesante si sa produca volume.

“Sper ca in trimestrul patru sa se vanda mai mult bazat pe obiectivele reale ale fiecarei campanii si ale fiecarui client, nu doar sub influenta obisnuintei si istoricului de consum sau sub dominatia dealurilor globale intre jucatorii cheie din piata”, mai spune Dragos Stanca.

In ceea ce priveste primele trei trimestre ale anului, managerul ThinkDigital Romania spune ca “la noi sunt cresteri aproximativ pe toata linia, insa nu peste tot spectaculoase, cu exceptia Facebook unde cresterea este substantiala. Ca cifre, sper ca anul acesta sa ne dublam cifra de afaceri in noua structura Thinkdigital Romania, care include Facebook premium, Skype, audientele romanesti de pe canalele internationale precum si proiectele si site-urile locale din fosta retea Q2M”.

Stanca a observat in primele trei trimestre ale anului curent un “conservatorism inca exagerat” al jucatorilor cheie in ceea ce priveste accelerarea investitiilor in online, in ciuda faptului ca audienta este acolo.

“Nicio campanie nu a rupt gura targiului si nicio campanie nu m-a dezamagit major. La sumele investite, inca relativ mici, atat bucuriile cat si dezamagirile se ajusteaza pe masura. Dupa buget!”, incheie el.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri