3 / 4

Familiarizarea investitorilor - Conditia cresterii lichiditatii

Incepand cu luna septembrie, BCR va incepe o serie de seminarii de familiarizare a investitorilor cu aceste produse. In acelasi timp, si tranzactionarea lor in mod constant va fi un factor important in procesul de educare.

“Intelegerea exacta a modului de functionare, a comportamentului lor in diversele conditii de piata este factorul cheie care va determina cresterea apetitului investitorilor pentru ele. Noi ii sfatuim in mod constant sa testeze certificatele facand tranzactii mici”, a explicat Valerian Ionescu.

Dupa prima luna de produse structurate la bursa, oficialul BCR spune ca a observat doua categorii de investitori ce tranzactioneaza aceste instrumente: cei interesati de certificatele index (aur cel mai des; au fost si o serie de investitori care au cumparat certificate index pe aur de la Viena) si care in general cauta sa-si protejeze economiile contra unei posibile inflatii, si pe de alta parte cei care au tranzactionat certificate Turbo.

Deocamdata profilul investitorului in certificate nu s-a conturat clar pentru ca suntem inca la inceput si deocamdata se experimenteaza”, a conchis Ionescu.

Un motiv al lichiditatii reduse a produselor de pana acum este si elementul de noutate al produselor si lipsa unor informatii complexe.

„Va trebui sa mai treaca o perioada de timp pana investitorii se vor familiariza cu astfel de produse. In timp, investitorii vor constientiza atat riscurile cat si oportunitatile pe care le presupun aceste produce cu un grad de complexitate mai ridicat. Lichiditatea generala a pietei din ultimele saptamani este probabil al doilea motiv pentru lichiditatea scazuta a structuratelor”, a explicat Nicu Grigoras.

Astfel, lichiditatea acestui segment de piata poate aparea in timp dar aceste produse au nevoie de o vizibilitate mai ridicata pentru a fi mai tranzactionate. „Gradul mai ridicat de complexitate pe care il presupun trebuie contrabalansat de cat mai multe informatii legate de aceste produse”, a mai spus brokerul Intercapital.

Odata cu lansarea produselor, oficialii BCR declarau ca, pana la finalul acestui an, miza va fi pe educare. Insa targetul pentru urmatorii 2-3 ani este sa ajunga la volume de 100 de milioane de euro, urmand exemplul Ungariei.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri