Criza din T4 2008, marcata de vanzari in scadere drastica
Lucruri bune, lucruri rele
Reducere a vanzarilor si scadere a profitabilitatii
Vanzarile online ajuta afacerile companiilor
2 / 5

Lucruri bune, lucruri rele

De cand a inceput criza economica, Altex a redus suprafetele de vanzare a magazinelor, gama de produse, serviciile furnizate. Totodata, au fost renegociate contractele de inchiriere, cele la utilitati sau paza.

“Am redus si salariile angajatilor de la sediu cu 20% si am ajuns la o suprafata de vanzare de 96.500 mp”, a spus Adrian Urda.

Comparativ, Altex a ajuns in prezent la acelasi nivel din 2002 din punct de vedere al numarului de magazine – 63. Suprafata a crescut, in sapte ani, de la 12.000 la 96.500 mp. Fata de 2008, cand existau 85 de magazine in lant, in acest an suprafata s-a marit cu circa 3.000 mp.

Cum arata al doilea retailer electroIT de pe piata romaneasca dupa un an de criza? „Pot spune ca Flamingo este acum o companie aproape noua. Am trecut prin foarte multe transformari in ultimul an; ne-am regandit intreaga strategie de marketing si de vanzari, ne-am adaptat procesele operationale noilor tendinte ale pietei.

Avem un CEO nou, precum si noi persoane in functiile de top management, un plan bine pus la punct de restructurare a companiei, iar acum beneficiem de sprijinul tuturor actionarilor, dar si de mijloacele financiare necesare implementarii acestui plan. Putem afirma ca aceasta criza a reprezentat intr-adevar o oportunitate, care a contribuit la consolidarea si optimizarea companiei”, afirma Adrian Olteanu.

Domo a incheiat prima jumatate a anului cu afaceri de aproximativ 70 milioane euro si vrea sa termine anul fara pierderi. In plus, un tel demn de luat in considerare de catre competitorii sai este acela de a deveni lider de piata, dupa cum afirma marketing managerul retailerului.

Conform lui Daniel Ostahie (foto), criza a adus si un lucru bun, concretizat prin faptul ca a intarziat intrarea jucatorilor internationali pe piata, fapt care a minimizat potentialele efecte negative care puteau aparea in marile companii romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri