Lansata in 1869 sub forma unui atelier de reparatii de vagoane si locomotive, societatea din Simeria si-a mentinut si extins constant activitatea, chiar si dupa ce, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, a fost bombardata de aviatia anglo-americana.

Reva Simeria a trecut de-a lungul timpului de mai multe ori din administratia Cailor Ferate Romane in cea a statului, pana cand, in 2001 a fost privatizata si a intrat in grupul Grampet, o multinationala romaneasca cu numeroase afaceri in sectorul feroviar, condusa de omul de afaceri Gruia Stoica.

“Privatizarea si intrarea in Grupul Grampet a marcat inceputul unei perioade de crestere si investitii in modernizare si dezvoltare de noi tehnologii. Astfel, printr-un program investitional constant, dotarile tehnice si standardele de calitate s-au aliniat la normele europene, iar Reva Simeria a obtinut noi certificari si autorizari, in baza carora s-au incheiat noi contracte. Astazi suntem principalul reparator din Europa Centrala si de Est”, spune Alina Magdau (foto), director general Reva Simeria.

Inainte de revolutie, calea ferata reprezenta unul dintre principalele canale de transport. Pe masura ce infrastructura s-a diversificat si investitiile in segmentul feroviar s-au redus la nivel de tara, si cota de piata a cailor ferate a scazut. Ca urmare, numarul de vagoane de reparat si, implicit, numarul necesar de muncitori din sector, a scazut. Reva Simeria are in prezent aproximativ 600 de angajati comparativ cu 1.800 inainte de Revolutie.

„In ultimii ani, am investit semnificativ - circa 16 milioane de euro, in echipamente de ultima generatie si cursuri de pregatire profesionala menite sa sporeasca eficienta si productivitatea oamenilor. Putem spune ca astazi, prin comparatie, avem o productivitate mai buna fata de perioada in care lucram cu un numar de trei ori mai mare de angajati”, mentioneaza sefa Reva Simeria.

Scaderea numarului de vagoane si al angajatilor se datoreaza si schimbarilor legislative care au avut loc in ultimii 30 de ani. Astfel, daca inainte de 1989 reparatiile planificate ale vagoanelor de marfa se efectuau din 3 in 3 ani, acum reglementarile existente in prezent in domeniu prevad ca reparatiile periodice sa se faca la 6 ani.

“Scaderea ponderii cailor ferate in ansamblul transporturilor este o tendinta nefasta, pentru ca transportul pe calea ferata ramane unul dintre cele mai eficiente si mai putin nocive pentru mediul inconjurator. Din pacate, aceasta situatie reprezinta si consecinta lipsei de investitii pentru intretinerea si dezvoltarea infrastructurii feroviare din ultimii 30 de ani. Fata de momentul ’89, infrastructura in ceea ce priveste transportul de marfa la noi in tara s-a redus aproape la o treime, ceea ce face ca numarul de vagoane sa fie si el mult mai mic”, a declarat Alina Magdau.

Principala activitate a Reva o constituie revizia si reparatiile vagoanelor de marfa, care reprezinta 89% din cifra de afaceri, restul de 11% fiind realizat din alte servicii precum modernizarea vagoanelor de marfa, fabricarea pieselor si constructiile metalice. In 2015, compania a relansat activitatea Turnatoriei FoReva, interesul pentru realizarea de piese turnate din fonta si otel din partea partenerilor Reva SA fiind in crestere.

„Capacitatea de piese turnate brute a crescut de la 826 tone la 915 tone (in 2018), din care am reusit sa diversificam productia anuala pentru a realiza alte piese fonta si otel in proportie de 30%. Aceasta crestere a fost posibila datorita investitiei facute, aproximativ 540.000 euro”, explica Alina Magdau.

Pentru anii urmatori, Reva Simeria are in plan pornirea asimilarii in fabricatie a unor vagoane cisterna, altele decat cele existente deja in fluxul companiei. „In paralel muncim sa introducem in fabricatie si vagoane de marfa de tip Eaos si Eanos, vagoane platforma de tip Rgs si Rgns”, a mai adaugat Alina Magdau.

Piata locala are cea mai mare contributie in cifra de afaceri a companiei, avand in vedere gradul de uzura al vagoanelor romanesti, ce implica un consum corespunzator de materiale. Ca volum, clientii din alte tari reprezinta aproximativ 30% din numarul de vagoane reparate la Simeria, iar un sfert este acoperit de repararea vagoanelor din Grupul Grampet – Grup Feroviar Roman.

In 2018, Reva Simeria a avut afaceri de 59,9 mil. lei, in crestere cu 21% fata de anul anterior, in vreme ce profitul a urcat cu 19%, la 1,11 mil. lei. Reprezentantii companiei anticipeaza o continuare a trendului pozitiv in acest an, fiind estimata o crestere a afacerilor cu aproximativ 30%.

Sursa foto: Reva Simeria