”Extinderea rețelei, dezvoltarea infrastructurii medicale și a instrumentelor digitale sunt prioritățile anului 2022. Vom continua să investim semnificativ astfel încât pacienții din toate colțurile țării, chiar și din zonele cu deficit de medici, să aibă acces la servicii medicale de calitate, prin telemedicină. Digitalizarea este unul dintre pilonii în care investim constant de câțiva ani și care a fost accelerat în contextul pandemiei”, a afirmat Chreih.

În plus, acesta a vorbit despre importanța investirii în sustenabilitate, și nu doar din punctul de vedere al protecției mediului înconjurător. Fady Chreih a precizat că vede două mari direcții în valorificarea acestui segment, după cum urmează:

  • educația – atât cea clasică, școlară, cât și cea medicală, pentru prevenție,
  • accesul la servicii de sănătate pentru categoriile defavorizate.

”Cele două merg mână în mână, pentru că un popor educat va fi un popor sănătos. Nu poți avea sănătate fără educație. De aceea, investim în accesul la educație de calitate pentru copiii din comunitățile vulnerabile și, în același timp, ne ocupăm de profesionalizarea continuă a generațiilor viitoare de medici și asistenți medicali, prin Surgical Training Institute, Academia Europeană de Asistenți Medicali, Clubul Regal al Medicilor, dar și burse oferite studenților la medicină”, a completat Chreih.

Prin sustenabilitate mă refer nu doar la impactul asupra mediului, ci mai ales la cum putem contribui la dezvoltarea societății românești.

Fady Chreih, CEO Regina Maria

2021, anul prevenției pentru români

Valul Delta, numărul crescut al deceselor și lipsa locurilor din spitale i-au îndemnat pe români să își verifice mai atent sănătatea și să nu mai aștepte primele simptome ale unei boli. În plus, tot ca măsură de prevenție, aceștia au achiziționat abonamente medicale pentru un acces facil la serviciile din clinici.

”Pacientul român a înțeles cât de important este să previi. Astfel, numărul vizitelor în clinici a crescut semnificativ, am atras pacienți noi. Dacă vorbim despre prevenție, ar trebui să vorbim cu precădere despre comportamentul abonaților. Știm că sunt mai activi – merg de 2,5 ori mai mult la medic decât un pacient neabonat. De cealaltă parte, companiile au achiziționat din ce în ce mai multe pachete de tip premium pentru angajați și familiile acestora”, a explicat CEO-ul Regina Maria.

Cât despre portofoliul de abonați, acesta a declarat că, în prezent, Regina Maria gestionează peste 7.600 de companii și circa 700.000 de români cu abonamente, în București, Brașov, Cluj, Timiș sau Dolj și din industrii precum IT&C, financiar, auto sau retail.

Chreih mai evidențiază și faptul că o bună parte din consultațiile din 2021 au fost pe specialitatea psihologie.

”Nu ai nevoie de cifre ca să simți că nevoile pacienților în acest domeniu au crescut, însă în ultimul an numărul de vizite pentru specialitatea psihologie clinică s-au dublat, semn că pandemia a avut urmări atât asupra corpului, cât și psihicului pacienților noștri. Răspundem deja cererii prin programe dedicate, cum este Corporate Sano, pe care vom continua să le dezvoltăm și în 2022”, a completat acesta.

În plus, Clinica Virtuală, portalul prin care telemedicina a prins viață în Regina Maria, a fost unul dintre cele mai folosite instrumente, mai ales pentru că pacienții evitau deplasarea.

Vaccinarea, cheia esențială pentru stoparea pandemiei

În decursul anului trecut, Regina Maria a demarat un studiu asupra vaccinului anti-COVID, pentru a testa capacitatea de răspuns a serurilor împotriva bolii.

În septembrie 2021, a fost finalizată cea de-a treia fază a studiului, cea care a urmărit evoluția anticorpilor anti-spike la 6 luni de la vaccinare. Una dintre concluziile importante ale studiului a fost că nivelul de anticorpi generat de vaccin scade în timp, dar se stabilizează la 6 luni de la prima doză.

Acest lucru face ca o a treia doză de vaccin să genereze o creștere a cantității de anticorpi, în special în cazul persoanelor cu imunitate scăzută. Mai mult, studiile au arătat că răspunsul imun este direct proporțional cu nivelul de severitate al bolii – cu cât simptomele manifestate de pacienți sunt mai slabe, cu atât nivelul anticorpilor este mai scăzut.

”Credem că, pe măsură ce tot mai mulți oameni se vor vaccina, monitorizarea atentă a dinamicii răspunsului imun postvaccinal pe eșantioane din ce în ce mai largi de persoane vaccinate va permite medicilor și autorităților să înțeleagă mai bine epidemiologia acestei infecții și să implementeze strategii cât mai eficiente, care să conducă la limitarea duratei pandemiei”, a comentat Chreih.

Privatul și statul: o relație complicată

Relația dintre privat și autorități este caracterizată de minusuri și de o comunicare întârziată și trunchiată din partea celor din urmă. Pentru 2022, Chreih menționează că își dorește mai multă predictibilitate și o stabilitate legislativă și fiscală din partea oficialilor români.

”Îmi doresc să fim un interlocutor care să fie consultat cu privire la stabilirea strategiei de sănătate a României. Suntem constant pe ultimele locuri în Europa în ceea ce privește prevenția și pe primele locuri când vine vorba de mortalitatea generată de cauze care pot fi evitate (prin mers preventiv la medic, controale și screening-uri de prevenție, diagnosticare timpurie). Avem resursele, expertiza, strategia pe termen lung și infrastructura necesare pentru a sta la aceeași masă și a lua împreună deciziile care privesc sănătatea și bunăstarea pacienților români”, a explicat CEO-ul rețelei private.

Totodată, aceasta a indicat faptul că privații sunt cel mai mare investitor în sistemul medical din România, peste 2,8 miliarde de euro fiind investite în infrastructură de furnizorii medicali privați, începând din 2010.

În 2021, Regina Maria a investit peste 120 de milioane de lei în extinderea Rețelei și dezvoltarea infrastructurii medicale – noi centre medicale, noi aripi în centrele existente, achiziționare de aparatură, creșterea unor specialități medicale importante. De asemenea, rețeaua a depășit pragul de 2,5 milioane de vizite și a atins bornele de 700.000 de abonamente și 500.000 de programări în Clinica Virtuală. Pentru 2021, Fady Chreih estimează o creștere de circa 20% față de 2020 și o cifră de afaceri de peste 280 milioane de euro.

Sursa foto: Fady Chreih/ Facebook