Alexandr Jeleascov este de părere că serviciile de curierat din România sunt la un standard ridicat, în unele cazuri mai bune decât în țări din Europa Centrală sau de Vest.

”Am stat foarte mulți ani în Cehia. Acolo, dacă o livrare se realizează în 72 de ore, clientul nu are nicio problemă. În România, dacă nu livrezi în 24 de ore, practic nu exiști. Firmele de curierat și magazinele online au setat standarde de livrare foarte înalte”, explică Alexandr Jeleascov.

Ce probleme au livrat curieratului inflația și războiul

Impactul declanșării războiului de către Rusia în Ucraina s-a resimțit în majoritatea industriilor, e-commerce-ul nefiind ocolit. Astfel, scăderea s-a resimțit și la nivelul companiilor de curierat.

”În februarie, numărul comenzilor a scăzut cu 30% la noi, cifre asemănătoare fiind înregistrate și la alți jucători din piață, din discuțiile pe care le-am avut. Ne-am îngrijorat în acel moment, însă lucrurile au început să-și revină treptat în martie și aprilie”, povestește Alexandr Jeleascov.

El identifică inflația ca fiind ”cea mai mare problemă a curieratului în acest moment”. În România, conform ultimelor date raportate de Institutul Național de Statistică, rata anuală a inflației a urcat la 13,76% în luna aprilie a acestui an, combustibilii înregistrând o scumpire de 36%.

”Firmele de curierat nu-și mai pot onora aceleași promisiuni la aceleași prețuri. Noi am încercat să nu majorăm tarifele deocamdată, vom analiza ce se va întâmpla pe viitor și vom lua decizii la momentul potrivit. O mare parte din partenerii noștri au majorat tarifele”, precizează Jeleascov, grupul Packeta, din care face parte și sucursala din România, lucrând cu peste 80 de transportatori la nivel global.

Ce preferințe au românii în materie de livrare a coletelor și cum arată tranzacțiile internaționale

Livrarea acasă continuă să conducă în topul preferințelor pe care le au românii atunci când comandă acasă, conform datelor pe care le are Jeleascov, însă se observă o creștere semnificativă în ceea ce privește livrarea la punct fix, care este mai ieftină.

”Livrarea la un punct fix de colectare este cu până la 50% mai ieftină decât livrarea acasă și vine și cu flexibilitate în ceea ce privește timpul de ridicare a coletului”, adaugă Jeleascov, care punctează faptul că până la finalul anului, Packeta România își propune să ajungă la peste 1.000 de puncte fixe de ridicare a coletelor.

În materie de tranzacții cross-border, Jeleascov vede o creștere a coletelor trimise de către comercianții români către consumatori din alte piețe, însă procentul e departe de a depăși coletele care ajung în țara noastră de la jucătorii străini.

”România poate fi considerată o piață aflată la început de drum pe acest segment(colete trimise în alte piețe n.r.), în comparație cu țările din Europa Centrală și de Vest. Vedem multe magazine online din străinătate care livrează aici, raportul fiind de 70% colete care intră în România, versus 30% trimise din România în străinătate”, adaugă Jeleascov.

Urmăriți integral emisiune eCommerce Monday la care a participat Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România, pe link-ul de mai jos.

Sursa foto: eCommerce Monday