Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile, iar peste 30.000 de șoferi de camioane nu pot veni din Europa de Vest, atrage atenția UNTRR.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România solicitã Guvernului excluderea șoferilor profesioniști care opereazã transporturi rutiere internaționale de la mãsura izolãrii la domiciliu, pentru o perioadã de 14 zile aplicatã de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc în România din țãrile unde sunt confirmate cel puțin 500 de cazuri.

Mãsura nu ar trebui sã se aplice nici șoferilor profesioniști care vin sau pleacã din țarã cu microbuze/autocare/mașini personale, iar autoritãțile ar trebui sã verifice faptul cã sunt angajați ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a Autoritãții Rutiere Române (ARR).

Dacã mãsura de izolare la domiciliu pentru o perioadã de 14 zile se va aplica și șoferilor profesioniști, sãptãmâna urmãtoare nu o sã mai avem cu cine sã facem transport rutier în România.

UNTRR este deschisã la mãsuri suplimentare de control a stãrii de sãnãtate a șoferilor profesioniști – controlul temperaturii, urmãrirea simptomelor, dar aceștia sã nu fie trimiși automat în carantinã sau în autoizolare. De exemplu, în Polonia, doar șoferii cu temperaturã de peste 38 de grade sunt automat direcționați la punctele de examinare medicalã și sunt trimiși în carantinã timp de 14 zile.

La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mãrfuri (cod CAEN 4941 și 4942) a fost de 44 miliarde lei.

Companiile de transport rutier aveau peste 158.200 de angajați, pentru care au achitat venituri de 16,6 miliarde lei anul trecut. Profitul înregistrat de firmele de transport rutier a fost de 1,43 miliarde lei in 2019.

Epidemia a dus la scãderea în medie cu 15%-30% a transportului rutier internațional de mãrfuri efectuat de firmele românești

Estimãrile UNTRR aratã cã epidemia de COVID-19 a dus la scãderea în medie cu 15%-30% a transportului rutier internațional de mãrfuri efectuat de firmele românești, iar efectele se vor vedea in 3-4 sãptãmâni, când peste jumãtate dintre companiile de transport rutier din România își vor declara insolventa.

Conform Eurostat, transportul internațional rutier reprezintã pânã la 73% din totalul transporturilor rutiere românești.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% fațã de 2018. Transportul rutier genereazã un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumãtate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Cu peste 50% dintre companii în insolvențã și aproape de faliment ne putem aștepta la înjumãtãțirea contribuției sectorului la exportul de servicii.

Sursa foto: By Africa Studio / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri