Criza generată de coronavirus a afectat puternic companiile cu activitate în România, iar multe și-au redus activitatea sau chiar au pus lacătul, trimițând oamenii în șomaj tehnic sau, mai rău, disponibilizându-i. Sunt însă și companii cărora le merge bine, câștigă noi clienți și fac angajări. Așa este cazul companiei de outsourcing Computer Generated Solutions (CGS) România, care câștigă contracte noi, din Filipine, India sau Nord-Vestul Africii, iar motivul este simplu....avem Internet mai bun în România.

Computer Generated Solutions (CGS) România este liderul pieței locale de business process outsourcing, cu peste 4.000 de angajați, la nivel local.

Încă de la primele semne de răspândire a epidemiei de coronavirus în România, compania a luat toate măsurile pentru a-și proteja angajații, dar în același timp și pentru a asigura o continuitate a proiectelor pe care le derula.

”În cadrul CGS România, dar și global, infrastructura era deja pregătită pentru lucrul de acasă și, de altfel, avem de mai multă vreme echipe care lucrau remote, cu precădere în București. Până la situația cu pandemia, soluțiile noastre de work from home erau funcționale din punct de vedere tehnic, însă limitate că număr, deoarece majoritatea clienților nostril își doresc un mediu securizat și controlat având în vedere faptul că agenții noștri au acces la date importante despre clienții noștri”, a declarat pentru wall-street.ro Vladimir Sterescu, country manager Computer Generated Solutions (CGS) Romania.

Potrivit acestuia, deoarece nu toți angajații aveau un laptop de serviciu, abordarea companiei a fost de a le pune acestora la dispoziție, pentru a lua acasă, PC-ul pe care lucrau la birou.

”Pentru a face acest lucru posibil, am avut un amplu proces de identificare a colegilor care au conexiune de Internet acasă, am analizat cine are monitor acasă (a.i.să le dăm doar PC-ul, nu și monitorul), am analizat ce tip de conexiune au și la ce distanță de acces point va fi instalat PC-ul, oferindu-le cabluri de diverse dimensiuni pentru a putea instala acasă unitatea primită. În cazul nostru, pentru că avem multe proiecte de call-center, este important să avem conexiunea direct prin cablu la acces point”, a precizat Sterescu.

Și toate acestea au funcționat, iar, în prezent, circa 80% dintre cei circa 4.000 de angajați pe care CGS îi are în țara noastră lucrează de acasă.

Compania câștigă noi contracte și face angajări

Computer Generated Solutions este una dintre companiile care s-a adaptat la criza actuală și care poate vorbi și de lucruri bune care se întâmplă în prezent.

”Momentan facem angajări, iar toți colegii noștri actuali au suficient de lucru zilnic. Angajările le facem pentru activități noi, ce ne vin mai ales din alte țări, unde clienții noștri aveau externalizate activități, iar cel mai probabil lipsa unui Internet de calitate în casele oamenilor face imposibil work from home. Este vorba despre Filipine, India sau Nord-Vestul Africii”, a explicat Vladimir Sterescu, CGS.

Noi am mai trecut prin crize financiare și sincer știu să navighez prin ele. Sunt optimist și cred că vom avea oportunități. Deja observăm cereri noi de business, respectiv volume noi pe care le implementăm deja

450 de noi angajați

Compania vizează creșterea echipei în următoarea perioadă cu circa 450 angajați noi, pentru a susține proiectele aflate deja în desfășurare, dar și pe cele nou adăugate chiar și în contextul pandemiei de Coronavirus.

Managerul arată că dificultățile generate de coronavirus au scos la iveală necesitatea unor strategii de business pentru perioada de criză.

”În primul rând s-a văzut că cine are cu adevărat procese de business continuity verificate anual face față unor astfel de situații. Cine le avea doar pe hârtie, încă nu a reușit să tranziționeze munca către work from home”, a precizat reprezentantul Computer Generated Solutions.

Mai mult, șeful CGS mai arată că în următorii ani se vor diminua spațiile largi pe care industria de BPO le are închiriate, tocmai pentru că se așteaptă ca tot mai mulți angajați din sector să continue să muncească remote.

Vladimir Sterescu recunoște că deși lucrurile merg bine, este totuși vigilent și a tăiat din costurile pe care compania le înregistra anterior.

Să nu credeți că nu ne uităm la costuri: deja am ajustat multe costurile curente, respectiv am renunțat la servicii care în aceste zile/luni devin fie neutilizate, fie neesențiale.

Compania americană CGS (Computer Generated Solutions) este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business process outsourcing din lume, prezența încă din anul 2006, pe piață din România. Compania furnizează, pe plan local, servicii în 18 limbi străine, având 7 centre de suport în București, Brașov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Constanța și Galați.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »


Setari Cookie-uri