Ciprian Roşca, director comercial al Cramele Recaş, explică, într-un interviu pentru retail.ro, impactului crizei generate de Coronavirus asupra producției și distribuției de vin, prezintă sectoarele care nu sunt afectate și efectul tehnologizării producției în pandemie.

Pandemia de Coronavirus a afectat cel mai tare relația producătorilor de vin cu sectorul HoReCa, după ce operatorii HoReCa au început să facă retururi către distribuitori imediat după anunţarea măsurilor de suspendare a activităţii.

În mod direct, afacerea este afectată cel mai puternic pe traseul comercial, plecând de la blocarea canalului de HoReCa, urmată de trecerea la relanti a activităţii unor distribuitori sau de reconfigurarea activităţii lor. Această rupere de ritm se simte la Cramă în sectoarele calde şi în această perioadă: îmbutelierea brandurilor şi sortimentelor programate la început de an cunoaşte întârzieri sau amânări sine die, aprovizionarea cu anumite repere comandate din străinătate nu se mai face la termenele agreate şi aşa mai departe”, a explicat Ciprian Roşca, director comercial al Cramele Recaş.

Epidemia de Covid 19 ne afectează şi pe noi, dar, deocamdată, în limite pe care le putem administra.

Ciprian Roșca, Cramele Recaș

La începutul lunii aprilie, Crama a apelat la retail şi la magazinele online. În primul trimestru al anului 2020, cifra de afaceri a fost în creștere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă pentru trimestrul al doilea, compania estimează o scădere cu 30-35% a cifrei de afacere la nivel naţional.

Citește și: Florin Stegariu, Strunga Winery: Oamenii acordă o importanță imensă producției autohtone și sprijină mai mult ca de obicei producătorii români

Există, din fericire, şi divizii care n-au de suferit de pe urma pandemiei, şi anume cele vitale pentru afacerea noastră: viticultura şi vinificaţia. În aceste sectoare lucrările se execută conform programărilor, fără probleme, ba chiar am avut şi norocul să recepţionăm zilele trecute, înainte de termenul stabilit cu furnizorul, şase maşini performante de stropit din Italia, de care vom avea neapărată nevoie anul acesta, dar mai spre vară, când via va intra în vegetaţie. Aşadar, epidemia de Covid 19 ne afectează şi pe noi, dar, deocamdată, în limite pe care le putem administra”, a completat directorul comercial al Cramele Recaș, potrivit retail.ro.

Efectul tehnologizării producției în pandemie

Crama are 300 de salariați și se bazează de liniile tehnologice care au ajutat, de-a lungul timpului, la modernizarea producției de vin și au oferit independență față de muncitorii zilieri.

„Avem mai puțini angajați decât alți jucători din piață, pentru că una din deciziile pe care le-am luat a fost să investim în mecanizare şi automatizarea proceselor de producţie, acolo unde este posibil şi recomandat acest lucru. În parcul tehnic, de exemplu, avem șapte combine moderne care recoltează strugurii, practic adunăm 90% din suprafață mecanizat, doar 10% din struguri, cei pentru vinurile destinate sectorului HoReCa, sunt culeși manual”, a spus Roșca.

„Linia de îmbuteliere, care, în mod tradiţional implica forţă de muncă deloc de neglijat, este de doi ani una dintre cele mai moderne din Europa, necesitând pentru operare o mână de oameni, ce-i drept, înalt calificaţi. Această orientare ne-a oferit independență în primul rând față de muncitorii zilieri, care reprezintă o mare problemă, mai ales când vine perioada culesului. Una peste alta, avem rezultate cu circa 300 angajați, spre deosebire de alți jucători din industrie care au spre 1.000 de oameni pe statele de plată”, a adăugat Ciprian Roşca.

Investițiile continuă

Crama va apela la retail pentru listare și desfacere, unde vor avea o profitabilitate mai mică față de HoReCa, urmând să introducă noi game comerciale sau de sortimente adaptate pentru jucătorii de modern trade şi ne vom concentra pe produsele din Pareto.

Concomitent, avem programe de investiţii în derulare, iar via şi Crama îşi vor urma calendarul de activităţi până la sfârşitul anului, independent de ce se întâmplă în piaţă. În cel mai rău caz, pe la mijlocul anului vom avea un stoc de vin, dar acest lucru poate fi benefic pentru noi, având în vedere că în fiecare an am avut de pierdut din cauza epuizării vinului la tranziţia către îmbutelierile din noul an de recoltă”, a explicat Roșca.

Cramele Recaș este, în prezent, unul dintre cei mai mari producători de vin din România. Cramele Recaș exploatează o suprafață de aproximativ 1.150 de hectare de viță de vie situată în zona Recaș, județul Timiș, iar în Miniș, Arad, încă 20 de hectare, însumând peste 20 de soiuri.

Sursa foto: Cramele Recaș

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri