După ce au fost nevoiți să închidă librăriile stradale și pe cele din centrele comerciale, vânzările Cărturești s-au prăbușit. Creșterea segmentului online, către care a migrat librăria, nu a acoperit, însă, pierderile din offline.

„Am fost extrem de afectați. Am mers pe activități online. Am avut creștere de 300%, probabil, dar nici pe departe cât să acopere închiderile din zona de retail. Încercăm să conturăm o strategie pentru termen mediu și lung. Mi se pare important să nu lăsăm virusul să ne lovească mai mult decât a făcut-o deja. Canalul online nu îl compensează, însă, pe cel offline”, a declarat, recent, Șerban Radu, CEO Cărturești, în cadrul retailArena Sessions, conferință organizată de Retail.ro și wall-street.ro.

Citești și: Șerban Radu, CEO Cărturești: Canalul online, unde am crescut cu 300%, nu compensează închiderea magazinelor fizice

Astfel, Cărturești a fost nevoit să găsească alte modalități pentru a-și vinde produsele, iar pe 28 aprilie a apărut, în Mega Image Băneasa, primul stand cu cărți.

„Vânzările din primele două săptămâni ne dau încredere să mergem mai departe și să extindem colaborarea în alte magazine Mega Image. Prezența din Mega Image Concept Store Băneasa va fi completată în săptămâna acestea cu noi insule inserate în supermarketurile Mega Image din Iași, Cluj, Timișoara și alte câteva din București. Nu va rămâne singura noastră colaborare experiment. Urmează să anunțăm și alte parteneriate cu jucători din zona de retail și nu numai, online sau în magazine fizice”, au transmis reprezentanții Cărturești, la solicitarea retail.ro.

300 de cărți de la Cărturești în magazinele Mega Image

În magazinul fanion din Băneasa se găsesc aproape 300 de titluri din mai multe domenii precum ficțiune, psihologie, business, dezvoltare personală, filosofie, știință, hobby sau carte pentru copii și adolescenți. Pe primele locuri, în topul vânzărilor, se situează romanele „Serotonină” a lui Michel Houellebecq sau „Mâine poate am să rămân”, de Lorenzo Marone.

„De la începutul proiectului, feed-back-ul a fost foarte bun din partea clienților, care au apreciat noul concept, iar vânzările au fost peste așteptări. Răspunsul lor și rezultatele deja înregistrate ne-au confirmat că a fost o soluție care, în contextul actual, a identificat și acoperit o zonă necesară clienților noștri. Rezultatele au fost impresionante și ne dorim, alături de Cărturești, să introducem cartea alături de categoriile uzuale, din timpul cumpărăturilor zilnice”, au transmis reprezentanții Mega Image, la solicitarea retail.ro.

Citește și: Cărturești a deschis o librărie în București Mall Vitan

Lanțul de librării Cărturești a apărut, în România, în anul 2000 și a ajuns, în prezent, la 32 de unități. Prima librărie a fost deschisă în București, extinzându-se, ulterior, în Iaşi, Timişoara, Cluj, Constanţa, Suceava, Braşov și Arad. În septembrie, Cărturești a deschis o librărie în centrul comercial Veranda, iar în decembrie a deschis în București Mall Vitan un nou magazin pentru pasionații de cărți, papetărie și cadouri.

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 782 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Sursa foto: carturesti.ro