Wall-street.ro: Câte locații 5 to go mai deschideți anul acesta?

Radu Savopol: Deși în perioada stării de urgență aveam dubii dacă și în ce condiții ne vom mai putea îndeplini targetul de 100 de noi unități deschise în 2020, acum pot spune cu certitudine că ne vom îndeplini obiectivul pe anul acesta. Până la acest moment, am deschis peste 50 de noi locații, deci suntem la jumătatea drumului. În plus, avem contracte deja semnate și 10 locații în amenajare, de aceea sunt atât de încrezător că 2020 se va încheia cu obiectivul îndeplinit de noi locații deschise.

Wall-street.ro: Cum a fost până acum afectat businessul de pandemie?

Radu Savopol: Nu am fost foarte afectați, asta pentru că semnasem înainte de starea de urgență 9 contracte de franciză și aveam altele în curs de amenajare. Deci de când am revenit, din 5 mai, am reintrat pe piață cu forțe proaspete și cu noi locații gata pregătite să-și primească clienții.

Am resimțit impactul pe zona de chirii, unde a trebuit să facem câteva relocări și renegocieri de contracte, dar și în vânzările locațiilor din clădirile de birouri sau din proximitatea acestora, unde nu mai e același flux de clienți dat fiind că multe companii sau multinaționale permit angajaților să lucreze de acasă. La momentul actual, atingem aproximativ 85% din cifra de afaceri, comparativ cu anul trecut.

Citește și: Radu Savopol, 5 to go: Ar fi corectă o scădere a salariilor angajaților de la stat, cu 25%

Wall-street.ro: Ce vânzări ați avut în luna iulie?

Radu Savopol: În iulie am reușit să atingem, la nivel de grup, 73% din vânzări comparativ cu 2019, iar în august am crescut la 85% față de anul trecut.

Wall-street.ro: Care sunt estimările pentru acest an referitoare la cifra de afaceri, profit și număr de angajați?

Radu Savopol: Dat fiind contextul actual, al pandemiei, e normal să nu putem menține 100% estimările de la finalul lui 2019, dar nici departe nu suntem de ele, ceea ce e mai mult decât bine. Ca cifră de afaceri, ne dorim ca la nivel de grup să atingem 10 milioane de euro, la număr de personal nou angajat, să trecem de 250, cât despre obiectivul de locații, acesta rămâne valabil, cum am menționat deja – 100 de noi cafenele 5 to go.

Citește și: Românii de la 5 To Go aduc fondul de investitți Mozaik Investments în afacere

Wall-street.ro: Cum s-au schimbat planurile pentru dezvoltarea afacerii până în prezent?

Radu Savopol: Planurile nu s-au schimbat, ci s-au dezvoltat pe mai multe direcții. Perioada a fost una potrivită să ne concentrăm atenția și pe idei păstrate de ceva vreme „la sertar”, cărora acum le-am găsit modalitatea potrivită de a le „împacheta”, dar și de a observa mai bine tendințele în HoReCa, schimbările care se produc în acest domeniu și necesitățile industriei. De aici și ideea cu campania „Fabricat în România”, de exemplu. Campania 1+1, prin care oferim, până la finalul anului o cafea gratis la orice espresso scurt, lung sau americano achiziționat, a venit tot ca urmare a situației de criză, pentru că am simțit că trebuie să fim alături de publicul nostru, să îi dăm doza necesară de energie să poată să revină mai ușor la ritmul de dinainte.

Tot în acea perioadă am reușit să facem un private label pentru „Ready to drink”, cafeaua pentru acasă, un brand de apă cu vitamin, ELIX - rainbow inside și am listat trei produse 5 to go pe eMAG – siropul 5 to go, cănile de porțelan și cafeaua Lucky Cats. Acest din urmă produs e creat tot acum, în pandemie, un brand nou de cafea de specialitate, realizat în colaborare cu prăjitoria MR. Tosh Bacău.

A fost un timp bun de analiză și de observare, de comunicare și de schimb de idei. Noi încercăm să nu ne abatem de la planurile de business inițiale, ba din contră, să le dezvoltăm, și suntem optimiști că așa se va și întâmpla.

Sursa foto: 5 to go