Industria LogTech revoluționează logistica și transportul așa cum cea FinTech aduce schimbări importante în industria financiară. Această revoluție are loc cu ajutorul tehnologiei, respectiv platforme digitale deschise, algoritmi de machine-learning, instrumente analitice și automatizare.

”Dacă ar fi să rezum la o simplă frază cum reușim să facem acest lucru ar fi: Pentru că suntem oameni de IT și știm ce putem face cu tehnologia”, precizează Mircea Stan(Foto) pentru wall-street.ro.

Citește și Cum arată primele rezultate ale platformei eMAG Ads

Cum ajută tehnologia companiile să îți trimită coletele mai rapid

Postis a împlinit anul acesta 3 ani de la lansare, perioadă în care a atras în portofoliul de clienți atât companii mari precum Ikea, Flanco, Cora sau Noriel, dar și jucători mici, platforma fiind destinată business-urilor, indiferent de dimensiunea acestora, care livrează bunuri.

Platforma integrează toți furnizorii semnificativi de distribuție și livrare și selectează în mod automat cea mai bună opțiune de transport, utilizând algoritmi de învățare și predicție, dar și date ce țin de lanțurile de aprovizionare disponibile în piață.

Vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce? Apreciază pagina ecomTEAM AICI.

Business-ul condus de către Mircea Stan armonizează procesele din întreg lanțul de distribuție și simplifică ecosistemele de aplicații IT ale clienților prin integrări deja existente dintre aplicațiile ERP, sistemele WMS(Warehouse Management System), OMS (Order Management Systems), TMS(Transport Management Systems), platformele de e-commerce și marketplace-urile, transportatori, curieri și livratori.

De asemenea, are și o serie de soluții precum Widget-ul Postis, menit să le ofere platformelor și site-urilor online opțiuni diverse de livrare fără ca aceastea să mai realizeze dezvoltări semnificative în propria interfață.

Citește și Pe ce canale să îți promovezi magazinul online pentru a ajunge la noile audiențe ”aduse” de pandemie

”Clienții au acces la toate opțiunile de livrare disponibile în platforma Postis – oricând (în aceeași zi, în ziua următoare, livrări express, livrări programate), oriunde (acasă, la birou, în magazin, în puncte de livrare ale rețelelor prezente în România și Europa de Est), oricum (plata cash la livrare, plata cu cardul, plata prin OP)”, explică Mircea Stan.

O altă soluție care contribuie la eficientizarea livrării este un instrument de măsurare și optimizare a performanței livrării NPS (Net Promoter Score), rating și feedback, care le permite companiilor să aibă o imagine mai clară asupra percepției, afinității și loialității propriilor clienți asupra brandului.

Economii de 2,3 milioane de euro și un milion de ore de muncă

sursa foto: Zakharchuk / Shutterstock.com

CEO-ul Postis precizează că toate aceste instrumente ce se regăsesc în platforma LogTech-ului le-a permis clienților din portofoliu să economisească sume importante din bugetele de livrare, dar și timpul petrecut în realizarea anumitor operațiuni.

”În 3 ani de la lansare, Platforma Postis a economisit 2,3 milioane de euro din bugetele de livrare. A redus cu peste un milion de ore de muncă timpul petrecut cu activități de fulfillment, livrare, managementul proceselor, analiză și raportare. A redus cu 2,4 milioane de kilometri drumurile parcurse pentru distribuție și livrare. A îmbunătățit cu 30% satisfacția clienților și a scăzut cu 185.000 numărul de colete refuzate datorită creșterii calității în livrare”, precizează Mircea Stan.

Citește și Sorin Drăghici, DWF: Comenzile online au crescut si cu 300% în starea de urgență, dar nu pot rămâne la acest nivel mereu

Pandemia de COVID-19 le-a adus o creștere a bazei de clienți cu 80% și de 350% a volumelor de livrări procesate prin intermediul platformei. Aceștia estimează că piața locală de e-commerce se va situa în jurul valorii de 5,5 miliarde de euro în 2020 ca urmare a accelerării produse de pandemie, estimare în linie cu cea oferită de Florinel Chiș, președintele Asociației Române a Magazinelor Online, pentru wall-street.ro într-un interviu pe care îl puteți citi AICI.

”Schimbările la nivel de consumator pe care le-am observat în toate aceste luni, precum preferința mai mare pentru achizițiile online, plata cu cardul, sau diversificarea opțiunilor de livrare ca timp (a doua zi, în aceeași zi, livrări expres sub o oră sau livrări programate) sau ca destinație (acasă, la birou, într-un magazin ales sau într-unul din drop-box-urile rețelelor partenere) vor deveni pe termen lung ceva obișnuit”, precizează Stan.

Investiții de 2,1 milioane de euro și o rundă de serie A aflată în pregătire

sursa foto: Freedomz / Shutterstock.com

În cei trei ani de activitate, Postis a atras investiții totale de 2,1 milioane de euro, de la investitori din domeniile IT și logistică. Fondurile au fost utilizate pentru dezvoltarea platformei și creșterea expertizei în zoan de tehnologie, data science, machine leargning, customer support și internaționalizare.

Citește și Tazz by eMAG anunță noi planuri după investiții de 25 de milioane de lei atrase în ultimele 6 luni


”În acest moment, suntem în discuții pentru o nouă rundă de investiții de serie A, care va marca trecerea companiei în faza de scale-up. Obiectivul nostru este să obținem o finanțare de la un fond de investiții care să accelereze expansiunea noastră pe piața din Europa. Mă refer aici atât la finanțarea cu capital, cât și la know-how-ul și procesele care vin odată cu aceasta, care ne vor permite să ne extindem operațiunile, să dezvoltăm noi funcționalități și să ne diversificăm sursele de venit”, explică Stan, care precizează că pe piața din România, competitorul direct al Postis este Innoship, companie ce s-a desprins din startup-ul pe care l-a fondat și care a lansat propria platformă în luna martie a acestui an.

Sursa foto: Siwakorn1933 / Shutterstock.com