În cadrul evenimentului Black Friday Tech-Talks, organizat de Zitec, Adina Nichitean, security manager Zitec, Marius Bălteanu, CIO & Partner Zitec, Nicolae Ciobanu, Partner Engineer în cadrul Google și Dan Ungureanu, co-founder Innoship, au vorbit despre bunele practici pe care un magazin online trebuie să le aibă în vedere pentru a trece cu bine de un astfel de eveniment.

Fără testarea traficului, te poți baza doar pe noroc

Black Friday 2020sursa foto: Antonio Guillem / Shutterstock.com

Nicolae Ciobanu, Partner Engineer în cadrul Google Cloud, consideră că planificarea unui eveniment precum Black Friday trebuie să înceapă cu câteva luni înainte prin adunarea la aceeași masă a tuturor departamentelor din organizație. Odată stabilite obiectivele și opțiunlie pe care doresc să le aibă în platformă, trebuie trecut la unul dintre aspectele cruciale de care un magazin online trebuie să țină cont: testarea.

”Chiar dacă managerul a menționat că obiectivul acestei ediții de Black Friday este de 100.000 de intrări, este recomandat ca testele să se facă pe un trafic cel puțin dublu”, explică Nicolae Ciobanu.

Citește și Când are loc Black Friday la eMAG

Marius Bălteanu, CIO & Partner Zitec, punctează faptul că antreprenorii nu trebuie să aștepte evenimentul Black Friday pentru a se pregăti din punct de vedere al infrastructurii, ci trebuie să fie un proces căruia trebuie să îi acorde atenție constant. Unul dintre pașii importanți recomandat de acesta este adopția tehnologiei cloud și a serviciilor ce țin de managementul acestei zone.

Reprezentantul Zitec explică faptul că majoritatea proiectelor pe care le au sunt realizate împreună cu baze de date administrate de către providerul de cloud. Acest tip de modernizare nu oferă doar mai multă siguranță în ceea ce privește buna derulare a evenimentului și un efort mai mic depus de echipele interne, ci și capacitatea de a organiza viitoare evenimente cu costuri mai mici.

Citește și Cum se pregătește evoMAG de Black Friday

”Dacă ai o infrastructură care se autoscalează înseamnă că partea de automatizare este bine pusă la punct și chiar și în perioada în care traficul este unul scăzut infrastructura ta se poate duce mai jos, ceea ce se traduce în costuri mai mici cu cloud-ul”, explică Marius Bălteanu care reiterează importanța testării, proces fără de care magazinul online nu poate să se bazeze decât pe noroc în ceea ce privește buna desfășurare a evenimentului

” Poți să crezi că toată infrastructura ta este bună, te-ai gândit de 10 ori la ea, ai desenat-o, te-ai mai gândit încă o dată la ea și zici că o să funcționeze. Însă, e tot o abordare ce se bazează pe noroc pentru că nu știi ce componentă o să cadă și când o să cadă, poate este ceva la ce nu te-ai gândit niciodată”, adaugă reprezentantul Zitec.

Citește și Când are loc Black Friday la Flanco

Adina Nichitean, security manager Zitec, punctează faptul că testarea te poate ajuta să îți faci o idee despre capacitatea aplicației tale, iar testele de performanță te vor ajuta să îți programezi resursele astfel încât să ai un cost optim.

”Costurile de cloud pentru evenimentele anterioare au fost de câțiva cenți pe comandă”, explică Adina Nichitean.

Livrarea coletelor: ce te poate ajuta să eviți blocajele

sursa foto: Chansom Pantip / Shutterstock.com

Dan Ungureanu, co-fondatorul Innoship, business ce a dezvoltat o soluție de tip SaaS(software as a service) ce permite business-urilor să își administreze propriile contracte de curierat și multiplele opțiuni de livrare, punctează o serie de aspecte ce te-ar putea ajuta să eviți blocajele.

”Din datele pe care le avem, în jur de 50% dintre magazinele online din România folosesc un singur furnizor de servicii de curierat și nu există an în care să nu existe blocaje pe anumite zone. Volumele cresc foarte mult și le este imposibil să angajeze oameni pentru o creștere de 100%-200% în primele zile de Black Friday. Le-aș recomanda antreprenorilor să aibă minim doi furnizori pe această zonă”, explică Dan Ungureanu.

Un alt aspect pe care reprezentantul Innoship îl consideră important este deschiderea către multiple opțiuni de livrare, cum ar fi investiția în zona de lockere.

”Până la urmă îi faci un bine clientului, îi oferi o opțiune confortabilă și degrevezi zona asta de door-to-door, ce în alte piețe precum Polonia este depășită ca volum de livrările la lockere” explică Dan Ungureanu.

Sursa foto: Rawpixel.com