Cum e să faci Black Friday pentru businessuri: Cum arată oferta ITG Store și ce spune cofondatorul despre campanie

Cum e să faci Black Friday pentru businessuri: Cum arată oferta ITG Store și ce spune cofondatorul despre campanie

Când vine vorba de Black Friday, primul gând te duce la campaniile pe care retailerii le fac pentru persoanele fizice, unde oferă reduceri la televizoare, telefoane sau mobilier. Însă, dacă ești antreprenor sau manager este posibil să te ducă gândul și la echipamente și soluții software pentru optimizarea și digitalizarea proceselor operaționale. O campanie la astfel de produse și soluții organizează ITG Store, parte din grupul românesc ITG. Cea de-a 13-a ediție începe pe 8 noiembrie și se desfășoară până pe 10 noiembrie. Liviu Sima, cofondator IT Genetics, ne-a povestit în ce constă o astfel de campanie.

Prima ediție de Black Friday a IT Genetics a fost organizată în 2012, acum 12 ani. În prezent, activitatea IT Genetics se concentrează pe trei piloni esențiali: AutoID (AIDC - identificare automată și colectare de date), POS(point of sale - puncte de vânzare) și IA(industrial automation) și deservește clienți din domenii precum producție, retail, IT, servicii, utilități și energie, automotive, precum și instituții publice.

„Fenomenul Black Friday crește de la an la an și în zona de business to business(...) Noi, de Black Friday, înregistrăm vânzările pe care în mod normal le-am înregistra în mai bine de jumătate de lună”, precizează Liviu Sima pentru Wall-street.ro

Dacă la produse, cum ar fi sistemele POS Touchscreen, imprimantele termice de bonuri de hârtie sau cântarele electronice comerciale poți aplica simplu o reducere, pe zona de servicii lucrurile sunt mai complicate. Exemple de produse disponibile în campania de pe itgstore.ro și aplicația mobilă ITGstore pentru ediția din acest an sunt următoarele:

  • Sisteme POS Touchscreen – 200 buc. (cu 120 mai mult față de 2023).
  • Imprimante termice bonuri de hârtie - 500 buc. (cu 200 mai mult față de 2023).
  • Cititoare coduri de bare 1D și QR - 800 buc. (+300 versus 2023).
  • Cântare electronice comerciale - 250 buc. (+100 versus 2023).
  • Laptop-uri și echipamente IT - 300 buc. (+150 versus 2023).
  • Imprimante termice de etichete (de ex. pentru AWB) - 500 buc. (cu 200 mai mult față de 2023)
  • Terminale mobile robuste pentru depozite și teren - 200 buc. (cu 100 mai mult față de 2023)
  • Aparate de etichetat pentru cabluri și panouri curenți slabi - 400 buc. (+150 versus 2023)
  • Consumabile POS și etichetare – etichete pentru colete și produse, role de hârtie pentru case de marcat – peste 30 tone (+10 tone versus 2023)

Când vorbim de Black Friday, conceptul a fost „românizat”, așa cum spun deja mai mulți jucători din piață, adică perioada campaniei a fost întinsă în unele cazuri pe tot parcursul lunii noiembrie. Liviu Sima precizează că în cadrul IT Genetics au menținut campania cel mult până peste weekend, pentru a putea oferi reducerile promise. Așa este și cazul ediției actuale, fiind organizată în perioada 8-10 noiembrie.

„Am fost mereu adeptul puțin dar bun, pentru că în momentul în care extinzi perioada se întâmplă mai multe fenomene. În primul rând, nu mai poți da reduceri la fel de bune pentru că trebuie să oferi un volum mai mare(...) Aceste reduceri vin din marja de profit, pentru noi e un efort din punct de vedere financiar și nu este un eveniment pe care l-am susține pe o perioadă lungă pentru că oamenii nu ar mai simți că este un eveniment special(...) Ca ei să înțeleagă că este un eveniment special, trebuie să le dai un discount bun, real ”, explică Liviu Sima.

Compania are la reducere și produse pe care le descrie ca fiind speciale:

  • 1.000 de vouchere cu reducere de până la -30% pentru achiziții ulterioare
  • Un paletizor automat pentru depozit la un discount special
  • Un motostivuitor pentru depozit la un super preț
  • Mega deal: o autoutilitară pentru logistică

Ziua de 8 noiembrie este una plină pentru companie, fiind compusă din două valuri de cumpărături, unul de dimineață și unul după pauza de masă. Faptul că sunt clienți care se pregătesc de campanie se vede din încetinirea vânzărilor în zilele premergătoare, dar și din întrebările adresate reprezentanților companiei cu privire la produsele din ofertă.

“Estimăm vânzări de peste 800 de unități pentru cititoarele de coduri de bare și peste 200 de unități pentru terminale mobile, ceea ce reprezintă o creștere de peste 50% pentru ambele categorii. De asemenea, anticipăm o majorare de peste 65% la categoria imprimantelor, cu vânzări de peste 1.000 de unități. Categoria sistemelor POS touchscreen va înregistra o creștere considerabilă, depășind 100%, cu vânzări de peste 30 de unități." a declarat Liviu Sima, fondator grup ITG.

Reprezentanții companiei își bazează creșterea pe reducerile pe care le aplică, parteneriatul strategic cu Honeywell, gama variată de produse, disponibilității online și cererea crescută pentru soluții de digitalizare în multiple sectoare de activitate.

Personalizate pentru tine