Declarațiile Country Managerului de la CGS România, unul din cei mai importanți jucători din piața locală de business process outsourcing (BPO), vin în contextul în care compania a anunțat în luna iulie că recrutează și personal din afara orașelor București, Brașov, Sibiu, Târgu Jiu, Miercurea Ciuc, Constanța și Galați, în care este prezentă cu centre de suport.

„Cred că am ajuns la circa 150 de oameni care au fost recrutați în ultimele două - trei luni. Oamenii aplică, numărul aplicațiilor este de patru ori mai mare, din acest punct de vedere este `wow`. Rămâne să vedem însă, pentru că este o latură unde sunt ușor sceptic și unde nu vom apasă pedala de accelerație, ba chiar vom frână acest proces. Când le spui oamenilor tăi să recruteze de peste tot din țară, e o gură de aer proaspăt, e adevărat. Dar unde sunt sceptic e această zonă de a reuși în mod eficient să-i integrezi pe oameni în cultură organizațională.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești evenimentul Reshaping HR: Ce contează în lupta pentru atragerea și reținerea talentelor care va avea loc pe 21 octombrie 2021. Te poți înscrie AICI, gratuit!

A nu te vedea cu ei și a nu putea să îi strângi mâna acelui coleg, e ciudat. Poate sunt eu de modă veche...Nu știu cum va decurge, avem câteva acțiuni concrete prin care încercăm să petrecem mai mult timp cu acești colegi, să le punem mai multă atenție lor pentru a-i aduce mai rapid în cultură noastră organizațională. Rămâne de văzut ce se va întâmplă cu aceste acțiuni. Sunt rezervat de fericit”, a declarat Vladimir Sterescu, în cadrul emisiunii.

Retail jobs

Citește și: HR TALKS | Godean, Adecco România: Salariile vor trebui să crească cel târziu în 2022

Oameni buni există peste tot în țară, e de părere liderul companiei, iar aceștia sunt „alintați de multitudinea de cerințe” existente în piață. Principalele cerințe pentru a fi angajat de CGS România constau în cunoașterea unei limbi străine, în principal limba engleză, franceză, italiană, spaniolă, germană sau orice altă limbă europeană. Contează și abilitățile de comunicare, flexibilitate și spirit proactiv. Cunoștințele de operare pe calculator sunt necesare, pentru că orice job din cadrul acestei companii se desfășoară prin utilizarea acestuia.

Nivelul de cerințe e același că în anul trecut (...) Problema pe care o vedem noi nu e că nu găsim oameni buni, ci cum îi reținem. Aici e jocul. Pentru că da, sunt oameni care sunt atrași de noi, care lucrează pentru noi și sunt alte companii care poate se descurcă mai bine în a-i atrage pe angajații existenți. Aici va fi un mare diferențiator, acela de a reuși să-ți reții oamenii. Cred că aici va fi discuția majoră din viitorul foarte apropiat: cum ne reținem oamenii.

- Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România -

Citeste si:
CGS: Peste 20% dintre noii angajați, recrutați prin procese...
Peste 20% dintre noii...

Anul trecut, prin prisma pandemiei, fluctuația din cadrul CGS România a fost în scădere cu aproximativ 18 puncte procentuale, un efect care a fost vizibil la nivelul întregii industrii de outsourcing din România, pe fondul faptului că în lunile de lockdown, oamenii nu și-au căutat activ un loc de muncă și nu au plecat de la angajatorii lor, dar și datorită românilor întorși din străinătate.

Cum să concurezi cu posturile „calduțe” de la stat. „Efectiv e coadă la primării, la consiliile locale, la jandarmerie”

Dificultatea de a reține oamenii în cadrul unei companii este redată și de exodul românilor în străinătate, un fenomen care s-a acutizat tot mai mult începând cu finalul anilor `90 și care a devenit în timp una din cele mai mari drame ale României. Pe lângă plecarea românilor în afara granițelor, ecosistemul privat de business concurează și cu instituțiile statului, care „fură” candidați la tot pasul.

„Marea noastră problema în a reține persoanele e plecarea lor în străinătate. Iar pe locul doi e faptul că statul angajează foarte mult. Nu se vede foarte mult în orașele foarte mari, cum ar fi București, Brașov, Sibiu, dar se vede în Galați, Târgu Jiu, Miercurea Ciuc, în orașele în care suntem noi prezenți, efectiv e coadă la primării, la consiliile locale, la jandarmerie, la academia de poliție, unde e extrem de greu să concurezi cu beneficiile oferite, unde ieși la pensie la 45 de ani, unde ai diverse beneficii ca polițist. N-ai cum să concurezi”, a mai declarat Vladimir Sterescu.

Country Managerul în cadrul CGS România s-a arătat mirat de această cale ușoară pe care tinerii o aleg chiar la începutul carierei lor fără a fi dornici să se lovească de un sistem competitiv și de dorința de a te afirma și de a ajunge chiar „să te plafonezi”. „Mă miră. Dar asta e un trend”, mai spune liderul.

Citeste si:
Cultura organizațională, de la afirmație, la practică
Cultura organizațională, de...

Urmăriți întreaga discuție în cadrul emisiunii HR Talks, un proiect editorial realizat de wall-street.ro prin care ne dorim să venim cu o abordare cât mai practică în dezbaterea celor mai importante teme și trenduri din piața muncii, alături de manageri și specialiști din industrie.