Ce au in comun un inginer in constructii auto, un proiectant in topometrie sau un gestionar la o fabrica de avioane? Toti trei au decis sa renunte la aceste meserii in favoarea unui magazin intr-un domeniu care anul acesta a fost mai efervescent ca niciodata – retailul alimentar de proximitate.

Florea Udrea a lucrat timp de 18 ani in topometrie, proiectand si executand retele de inalta tensiune si statii electrice in Singapore, Yemen, Qatar, Cipru si Romania. In urma cu un an a decis sa investeasca intr-o franciza LaDoiPasi, detinuta de Metro Cash&Carry Romania, in comuna Galicea, judetul Valcea, si asteapta pentru acest an vanzari de 3,4 mil. lei.

La randul sau, fost inginer in constructii auto, Adrian Chelaru (43 de ani) a lucrat timp de zece ani in domeniul vanzarilor – de la imobiliare pana la cosmetice sau detergenti. Castiga in fiecare luna intre 1.500 si 2.500 de lei. A decis insa sa faca primii pasi in antreprenoriat cu un magazin alimentar situat in sectorul 3 din Bucuresti, pe care ulterior l-a redeschis in sectorul 2 sub sigla LaDoiPasi. Magazinul pe care il detine a rulat anul trecut afaceri de un milion de lei, pentru acest an proprietarul estimand o dublare a veniturilor.

Si Vasile Stroe a pariat dupa 1989 pe retail, dupa ce 15 ani a lucrat ca gestionar intr-o fabrica de avioane. A deschis un magazin in comuna Perisoru (Calarasi) si anul trecut a intrat in reteaua LaDoiPasi, obtinand profit dupa primele luni de functionare. Anul trecut magazinul LaDoiPasi a rulat afaceri de 1,6 mil. lei, pentru 2013 proprietarul estimand un avans de 30%.

Lansat oficial in martie 2012, conceptul magazinelor de proximitate LaDoiPasi a atras in retea pana in acest moment aproximativ 670 de mici comercianti. Numarul contractelor deja semnate, pana la momentul mentionat, in acest sens, este de aproximativ 800, potrivit datelor companiei. Acestia au independenta financiara si operationala, primind suport din partea Metro Cash&Carry in ceea ce priveste promovarea, trainingul, sortimentatia, layout, imagine, servicii si know-how.

Dusan Wilms

Investitia porneste in medie de la suma de 10.000 de lei, potrivit declaratiilor antreprenorilor din retea.

Potrivit lui Dusan Wilms (foto), cel care a condus operatiunile locale ale Metro, exista un interes crescut in mediul rural pentru conceptul magazinelor de proximitate, acolo unde alte modele de comert au un grad de penetrare mai scazut.

Formatul LaDoiPasi este prezent de asemenea in Bulgaria, Polonia, Serbia, Ucraina si Rusia.

Primul an in care comertul modern a devenit majoritar

Anul acesta a marcat o dezvoltare agresiva a segmentului magazinelor alimentare de proximitate si pe plan local, mai multi retaileri investind masiv in expansiunea acestui format. 2013 a fost si primul an in care comertul modern a devenit majoritar, cu o pondere de 53%. In plus, penetrarea retailului de proximitate a crescut de la 4% in 2012 la 18% anul acesta. Mai mult, frecventa de cumparare in magazinele de proximitate s-a triplat in ultimul an, ajungand la 10% la finalul lunii iunie, potrivit datelor GfK.

De asemenea, canalul magazinelor de proximitate reprezinta unul din motoarele de crestere pentru marcile private, acestea detinand o pondere de 37,5% din vanzarile din acest segment.

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri