Aplicatiile Google recomandate retailerilor care vor sa isi creasca businessul sunt Google Ads, pentru a atrage oameni pe site, extensiile de locations, pentru optiunea de a targeta locatiile fizice proprii, Google Analytics, pentru a afla insighturi despre functioanrea propriului site si optimizare, Google Trends, pentru monitorizarea brandului si a competitiei, dar si ca tool de research, si Market Finder, pentru retailerii care exporta.

Despre externalizarea serviciilor de Google Ads sau pastrarea acestora in-house, Oana Dumitrescu a declarat: „Cheia este in comunicare. Am vazuri cazuri exceptionale in care parteneriatul intre client si agentie se derula de la sine si am vazut cazuri mai putin fericite in care comunicarea intradepartamentala in cadrul aceleiasi companii era inexistenta, nu aveau informatii, nu se stia strategia de marketing. Comunicarea intre departamente sau companii diferite este cheia”.

In cazul piatraonline.ro, prezent in panel alaturi de Google, serviciile de Google Ads au fost externalizate, a declarat Mariana Bradescu-Constantinescu, managing partner piatraonline.ro.

Retailerul Flanco, in schimb, a ales sa dezvolte in-house strategia de advertising prin Google si a recrutat specialisti, dupa ce au lucrat cu o agentie o perioada.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Sursa foto: Ovidiu Udrescu