Valentin Radu este unul dintre cei mai dinamici antreprenori de pe piata locala, oferind servicii de A/B Testing pentru companii in special de eCommerce, pe plan global, prin intermediul Omniconvert. Am discutat cu el despre schimbari de strategie, piata de comert online, in contextul in care Valentin va fi prezent anul acesta la cel mai mare eveniment de retail din tara, Retail Arena.

WALL-STREET.ro: Ce s-a schimbat in strategia Omniconvert in ultimul an, si ce s-a schimbat/se schimba in cererile clientilor? Ce vor diferit sau mai mult?
Valentin Radu: Strategia noastra in ultimul an a fost sa intelegem mult mai bine clientii clientilor nostri. Lucrul acesta s-a intamplat intelegand ca foarte putini retaileri traditionali, dar si “pure players” din eCommerce, sunt centrati cu adevarat pe client.

A inceput insa tranzitia de la "cum sa atrag mai multi clienti si sa fiu mai eficient economic cu campaniile" catre "cum sa imi inteleg mai bine clientii pentru a maximiza lifetime value-ul". Clientii vor insight-uri actionabile care sa ii ajute sa se diferentieze, nu mai vor trafic, sau conversii, sau analiza de date. Este o lipsa atat de mare de talent, incat noi am crescut cu 45% fata de anul trecut, desi suntem in anul 7 de viata, ca si companie.

WALL-STREET.ro: Pe scurt, fara a dezvalui prea multe, cu ce noutati vei veni la Retail Arena anul acesta?
Valentin Radu: Voi povesti despre frumusetea tiparelor comportamentale. Despre cat de toxic este pentru un retailer sa isi bazeze cresterea pe produse-locomotiva fara a urmari impactul in experienta clientilor. Despre ce am descoperit cu ajutorul ultimului nostru produs de Customer Intelligence.

WALL-STREET.ro: Cum ti se pare ca a evoluat piata eCommerce in Romania, ca maturitate a jucatorilor? Ce ai schimba in mentalitatea colectiva?

Valentin Radu: Piata evolueaza, sunt jucatori mai dinamici, ceva mai data-driven, dar inca suntem departe de a pune clientul pe primul loc. Daca as putea, as scoate top-managementul din hipnoza analizei efectelor.

Top produse vandute, vanzari, crestere de la an la an: sunt doar efecte. Adevarata cauza a cresterii sanatoase a unui business este satisfactia clientului. Clientul este piesa centrala. Si e mai puternic decat oricand. Clientul a destramat Thomas Cook, un colos cu traditie de peste 100 de ani. Este conectat, este agil si are o tona de optiuni. 2 clienti si un telefon au facut ca United sa piarda 1miliard de dolari intr-o singura zi. O companie care nu stie cine este clientul sau si nu monitorizeaza raspunsul sau emotional la ceea ce vinde, risca sa se piarda in istorie, nu sa faca istorie.

WALL-STREET.ro: Ce modificari strategice au avut loc la Omniconvert in ultima perioada si pe ce va veti axa in urmatorii ani?

Valentin Radu: Dupa cum ne-a predestinat numele, noi ne miscam strategic de la imbunatatirea experientei pe website, la imbunatatirea experientei omnichannel. De la vizitatori la clienti. De la colectarea datelor, la interpretarea automata a datelor. Pentru piata globala: better customer experience with the help of machine learning.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri