Fashion Days va termina 2019 cu vanzari de peste 320 milioane lei, in crestere de la 249 milioane de lei din 2018, fapt ce il propulsa in top 10 jucatori de fashion din Romania, fiind de altfel si singurul retailer online din top.

“Anul trecut nu eram in top 10, noi estimam ca vom fi al 10-lea jucator in 2019. Cifra de 320 milioane lei este estimata pentru primele 10 luni, pentru lunile noiembrie si decembrie suntem in forecast. Avem un ritm de crestere de 29%, pe o piata in crestere cu 9%, noi zicem ca am luat market share si e motivul pentru care am ajuns de pe locul 12/13 pe 10", a declarat Robert Berza, in cadrul conferintei de presa Black Friday 2019.

Cum a crescut Fashion Days?

"In primul rand ne-am concentrat foarte mult pe aplicatie, este canalul nostru principal, in momentul de fata facem aproape 70% din venituri in Romania din aplicatie. Am investit in Youtube, in outdoor, continuam asta pentru ca baza noastra de aplicatie este baza rezultatelor noastre, avand in vedere ca facem 70% din venituri din aplicatia mobila", spune seful Fashion days.

In luna octombrie a acestui an existau peste 445.000 de telefoane cu aplicatia Fashion Days instalata, dublu fata de octombrie 2018. Planul Fashion Days este ca de Black Friday 2019 aplicatia mobila sa fie instalata pe 600.000 de telefoane.

"Este canalul nostru principal, care se vede si in trafic. In luna octombrie 201 aveam 3,6 milioane de vizite, din care 38% veneau din aplicatie, acum am ajuns la 49%, deci jumatate din trafic vine din aplicatia, dar conversia fiind mai mare ajungem al 70% din venituri", explica Berza.

Livrare cat mai rapida

Un alt factor care a contribuit la cresterea Fashion Days in 2019 a fost viteza de livrare. "Este lucrul care ne diferentiaza cel mai mult intr-o piata in care or sa vina din ce in ce mai multi playeri, au intrat deja, de exemplu About You, noi trebuie sa ne conturam cat mai clar mesajul si in general se duce in calitatea serviciilor, pe langa gama si pret", spune Robert Berza.

Daca in urma cu doi ani, Fashion Days era un business care depindea 100% de curierat, in 2018 procentul comezilor expediate prin firme de curierat a ajung la 80,6%, iar in 2019 la 65%, in Bucuresti. In Posta Romana si shorwroom-urile eMAG se expediau in 2018 18,4% din comenzile Fashion Days, iar in prezent ajung 15%.

Noutatea si diferentiatorul la livrare pentru Fashion Days sunt easybox-urile eMAG, unde 19,9% dintre expedieri din Bucuresti se efectueaza. Sameday delivery gratuit este un serviciu premium pe care o groaza de playeri nu or sa reuseasca sa il faca in curand sau daca vor reusi, o vor face cu o investitie enorma" - Robert Berza

La nivelul tarii, in 2019 Fashion Days livreaza astfel: 81,5% prin curierat, 14% Posta Romana si eMAG si 4,5% easybox.

Pentru 2020, seful Fashion Days estimeaza ca livrarile prin firme de curierat vor ajunge la 50%, iar prin easybox vor depasi 30%. Tot in 2020 Fashion Days va implementa returul in easybox, dar si o taxa pentru livrarile care au plata ramburs.

In cadrul retailArena 2019, Robert Berza a vorbit mai mult despre subventionarea costului platii ramburs la curier: "Discutam in cadrul Fashion Days de marirea taxei de livrare pentru ramburs fata de comenzile platite cu cardul, obicei practicat in Polonia. (...) O sa o implementam la Fashion Days in viitor pentru ca nu vom mai subventiona acest cost suplimentar al cash on delivery”, a declarat Robert Berza, general manager Fashion Days la retailArena 2019.

Black Friday 2019 la Fashion Days

Robert Berza a vorbit de evolutia Fashion Days in cadrul conferintei organizate cu ocazia Black Friday 2019. Astfel, Fashion Days va organiza campania de Black Friday 2019 miercuri, 13 noiembrie.

"Black Friday la Fashion Days pica miercuri in acest an. La Fashion Days reducerile incep miercuri dimineata, pe 13 noiembrie. Ne-am gandit ca e mai important sa livram produsele mai devreme decat sa pastram numele" a precizat Robert Berza, managerul Fashion Days.

Retailerul va propune clientilor peste 1,5 milioane de produse reduse. "Ne pregatim de Black Friday de cateva luni. 85% din stoc va avea cele mai bune preturi de Black Friday", spune seful Fashion Days.

De Black Friday 2019 clientii vor putea alege dintre 1,5 milioane de produse de incaltaminte, imbracaminte si accesorii, insumand cea mai mare valoare de stoc din an, de 175 de milioane de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri