„Este o investiție pe care o realizăm cu banii din obligațiunile pe care le-am depus anul trecut. Este o secție de producție și depozit. Va fi dedicată acestor două tipuri de produse: brânzeturi și unt. Scalăm producția de brânzeturi și unt pentru că în prezent nu putem onora comenzile, cererea este mult prea mare pentru astfel de produse”, declară Adrian Cocan.

Acesta mai spune că sunt foarte avansați cu construcția noii fabrici, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 85%. Acesta și-ar dori ca depozitul să fie gata pe parcursul lunii octombrie, iar fabrica să fie pregătită pentru producție cel târziu în noiembrie anul acesta.

„Deoarece terminăm mai târziu fabrica pentru a ne putea lista în supermarket-uri, vom intra cu produsele noastre în marile rețele de magazin începând cu ianuarie sau februarie anul viitor”, precizează antreprenorul.

Capacitatea de producție a noii fabrici va fi de 1.200 tone de lapte crud: 60 tone de unt și 75 tone de brânză, în funcție și de cerințele clienților.

Adrian Cocan va participa la conferința retailArena: A Game of the Future. Dacă vrei să fii la curent cu ultimele trenduri în retail, înscrie-te la conferința retailArena AICI și fii alături de noi la unul dintre cele mai mari evenimente de profil.

„Ne pregătim pentru export, dar extinderea capacității de producție este cea care o sa ne dea un impuls pentru export deoarece avem cereri mari pentru produsele din brânzeturi și unt. În a doua jumătate a anului viitor exportul va deveni o prioritate pentru noi”, spune acesta.

Sistemul de colectare și spălare sticle și borcane va fi gata la mijlocul anului viitor

Deși inițial sistemul de colectare și spălare sticle și borcane trebuia să fie finalizat la sfârșitul anului viitor, Adrian spune că lucrările și parteneriatele cu furnizorii au avut loc mai repede decât anticipau și speră ca până în iulie 2022 sistemul să fie complet funcțional.

Sistemul va avea două componente: o stație de spălare sticlă și borcane care o să fie în apropierea fabricii deja existente, precum și o rețea de automate în care consumatorii vor putea introduce sticle și borcane. Aceste automate vor fi plasate prima dată în orașe mai mari, dar încet-încet se vor extinde în mai multe orașe ale româniei.

„Vrem să începem cu București și Cluj deoarece aceste două orașe reprezintă 79% din totalul vânzărilor. Până la final anului viitor vrem să mai adăugăm încă 7-8 orașe, printre care Timișoara, Iași, Brașov, Constanța. Planul este că în aproximativ 3 ani să acoperim toate orașele din țară”, spune Adrian.

Consumatorii vor putea veni cu sticle și borcanele Lăptăria cu Caimac, de preferat cu etichetă și clătite. Ambalajele vor fi introduse în automat, automatul va face o socoteală pentru a vedea câte și ce produse a primit și la final va oferi clientului fie bani, fie bonuri valorice, în funcție de locație.

În cazul în care vor fi amplasate în curtea unui supermarket, este posibil că românii să primească bonuri valorice care vor putea fi folosite doar pentru retailerul respectiv. Dacă vor fi pe domeniul public, automatele vor oferi direct bani.

Planul nostru este să recuperăm cel puțin 60% din ambalajele puse în piață în maximum doi ani, iar până în 2025 ne dorim să depășim 80%”.

- Adrian Cocan, Lăptăria cu Caimac -

Lăptăria cu Caimac are propria fermă de producția a lactatelor. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive.

Sursa foto: Lăptăria cu Caimac