Oficialii Ford estimeaza ca in 2020 piata auto din Romania va depasi 350.000 de autoturisme, din care 150.000 de unitati vor fi modele de segment C (Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Skoda Octavia, Hyundai i30, etc).

In 2010, modelele de segment C au reprezentat 50% din piata auto romaneasca, cu 52.600 de unitati noi inmatriculate.

Noul Focus este primul creat pentru a fi vandut in aceeasi forma pe piata europeana si americana, strategia de marketing fiind identica la nivel global.

Modelul are in Romania un pret intre 16.000 euro si 24.250 euro cu TVA, fiind disponibil in trei versiuni de caroserie, hatchback (cinci usi), sedan si break. Hatchbackul este mai ieftin decat sedanul cu 250 euro si fata de break cu 500 de euro.

Sunt disponibile sapte variante de motorizari, trei pe benzina de 1,6 litri (105 CP, 125 CP, 150 CP) si patru diesel (1,6 litri 95 CP, 115 CP si 2 litri 140 CP, 163 CP).

Modelul pe care l-am condus din Bucuresti pana in statiunea Mamaia a avut motorizarea de 2 litri diesel 163 CP cu transmisie manuala in 6 trepte si echiparea de varf Titanium. Pretul acestuia este de 23.750 euro cu TVA.

Citeste si:

Noul Focus se prezinta bine la drum lung, este foarte confortabil. Pe drumurile denivelate spre Navodari masina s-a dovedit a fi bine asamblata, nu s-au auzit zgomote in interior si nici nu ne-a zdruncinat. Am apreciat si cat de bine este izolat fonic noul Focus, la o viteza de 90 km/h ai impresia ca mergi cu 50 km/h.

Motorul diesel de 163 de cai putere este silentios si sportiv in depasiri, consumul fiind sub 8 litri la 100 km, depinde insa de cat de mult il soliciti.

Materialele folosite la interior sunt placute, comenzile sunt bine amplasate, consola centrala seamana cu cea pe care o gasim in Fiesta.

Un minus pentru Ford este ca sistemul de navigatie avea peste 30 de harti, nu si harta Romaniei.

Noul Focus se prezinta in fata competitorilor cu foarte multe tehnologii pe care le gasim la marci premium: mentinerea distantei fata de autovehiculul din fata, franarea automata in caz de coliziune, asistenta la mentinerea benzii de rulare, avertizare pentru masinile aflate in unghiul mort, recunoasterea semnelor de circulatie, sistem de parcare automat.

Oficialii Ford se asteapta ca echiparea Trend pe Focus sa detina 59% din vanzari, Sport 26%, Titanium 10% si Ambiente 5%. Pornind de la Ambiente pretul urca cu 750 euro la echiparea Trend si cu cate 1.000 de euro de la o echipare la alta, Sport si Titanium.

Anul trecut, 67% din vanzarile modelului Focus in Romania au avut motorizarea pe benzina, iar 33% diesel. In ceea ce priveste caroseria, romanii au preferat in proportie de 57% versiune hatchback, 31% sedanul si 12% break.