Piata auto este in cadere fata de primele patru luni ale anului trecut, efectul programului Rabla intarzie sa apara, persoanele fizice nu vor sa cumpere masini noi, sunt in asteptarea ieftinirii voucherelor, a declarat directorul marcii Renault in Romania, Dora Pasare.
“Primele 4 luni au fost foarte dificile, cu toate ca vanzarile nu au crescut, am castigat cota de piata. Rabla nu a inceput asa cum ne asteptam. Nu a demarat foarte bine, oamenii mai asteapta inca scaderea pretului tichetelor, este altfel fata de anul trecut cand entuziasmul era major la demaraj. Acum lucrurile sunt mult mai calme. In continuare performeaza vanzarile catre persoane juridice, societati”, a precizat managerul Renault.

In prezent, peste jumatate din vanzarile Renault in Romania sunt catre persoane juridice. “Cred ca se va schimba mixul in a doua parte a anului, piata de persoane fizice va recupera. Noi speram sa terminam la acelasi nivel cu anul 2010, sau chiar putin mai bine”, a mai spus Dora Pasare.

Romanii sunt atenti la pretul autoturismului, cauta oferte si cumpara masini cat mai ieftine.

“Motorizarile pe benzina castiga teren, pentru ca pragmatismul face ca orientarea sa fie catre pretul mai mic, iar tehnologiile din prezent au reusit sa reduca consumul, sa nu mai fie o diferenta foarte mare fata de cele diesel”, a mai spus directorul marcii franceze.

Renault a lansat in aprilie doua modele electrice in Romania, Fluence ZE si Kangoo ZE, insa pana in prezent nu a gasit nici un client. “Exista interes pentru masinile electrice, sunt societati care se intereseaza insa nu avem comenzi ferme”, a mai spus Dora Pasare.

Piata auto din Romania a scazut cu 17% in primele patru luni ale anului dupa numarul de inmatriculari de autoturisme noi, fata de un declin de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri