"Anul trecut, piata pieselor de schimb s-a situat in jurul valorii de 950 de milioane euro, iar in 2011 vanzarile vor creste cu 4-5 procente. Acest avans se datoreaza in special faptului ca anul acesta ies din garantie masinile achizitionate in perioada de boom a pietei auto", a precizat Dragos Paduraru, purtatorul de cuvant al Asociatiei Distribuitorilor de Piese Auto din Romania (ADPAR).

Marius Constantinoiu, membru al asociatiei, sustine ca piata pieselor de schmb contrafacute din Romania este nesemnificativa, contrar afirmatiilor facute de unii producatori auto prezenti la nivel local, scrie Mediafax.

"Pe piata din Romania exista un asa-zis monopol al pieselor de schimb. Producarorii auto prezenti pe piata, in speta Renault, au dezvoltat indirect un monopol pe piata pieselor de schimb. In reclame si in campanii sugereaza ca piesele realizate de producatori independenti sunt contrafacute si indemna consumatorii sa achizitioneze doar produse comercializate sub marca constructorului de masini.

Aceste practici sunt interzise in majoritatea tarilor europene. Piesele producatorilor independenti sunt componente certificate de organismele abilitate si echivaleaza din punct de vedere calitativ cu cele de origine", a spus Constantinoiu.

El a spus ca in campaniile constructorului auto sunt mentionate volume exagerate ale prezentei pieselor contrafacute de pe piata, in incercarea de a determina cumparatorul sa achizitioneze numai componente agreate de companie.

Citeste si:

"Piata pieselor de schimb contrafacute reprezinta sub 3% din totalul vanzarilor. Comertul cu astfel de piete se face doar in targuri si pe strada, iar cumparatorul este constient de ce achizitioneaza. Piata alba a pieselor este constituita din trei categorii de componente.

Cele OEM - piese care echipeaza masinile pe liniile de asamblare ale producatorilor auto, care sunt folosite in general la reparatii in cadrul retelei de dealeri, piesele OES - realizate de producatori independenti, fabricate atat pentru retelele de dealeri, cat si pentru reparatorii independenti si cele IAM - realizate de producatori independenti, certificate de organismele abilitate, dar care nu echipeaza masiniile produse pe liniile de asamblare.

Acestea din urma reprezinta 45% din totalul vanzarilor, dar sunt bagate de catre constructorii auto in aceeasi oala cu cele contrafacute pentru a creste vanzarea componentelor de origine", afirma reprezentantul ADPAR.

ADPAR reuneste principalii distribuitori de piese auto din Romania si este membra a Federatiei Internationale a Distribuitorilor de Piese Auto - FIGIEFA.