Planurile secrete ale constructorului francez Renault incep sa iasa la iveala. Chiar presedintele si directorul general al grupului francez, Carlos Ghosn, a recunoscut joi, cind a prezentat rezultatele financiare, ca are planuri pentru alte versiuni de caroserie bazate pe modelul Logan. „Vor exista derivari ale Loganului, dar vom pastra conceptul de baza“, a spus Ghosn, citat de „Le Figaro“.

Revista „AutoShow“ a prezentat joi, in exclusivitate pentru piata romaneasca, mai multe fotografii ale noilor versiuni Logan. Este vorba de Logan hatchback si furgon.

Daca versiunea break a Loganului a fost anuntata, pentru celelalte doua versiuni nu exista inca un calendar oficial de lansare. Cu toate acestea, francezii par sa se fi apucat de treaba si au inceput sa priveasca mai departe de orizontul de timp 2006.

Jumatate din vinzari

Misiunea care revine intregii game Logan in perioada 2007-2009 este de a atrage aproximativ jumatate din vinzarile suplimentare de 800.000 de masini pe an, pe care presedintele Renault, Carlos Ghosn, le-a prevazut in strategia grupului.

Vindut in 36 de tari in peste 135.000 de exemplare anul trecut, Loganul si-a gasit 88.275 de clienti numai in Romania. In prezent, Logan este produs, in afara de Romania, in Rusia, Maroc si Columbia, urmind sa fie fabricat si in Brazilia.

Cel mai spatios break

Logan break, care va fi lansat in Romania in octombrie, va fi cel mai spatios break din clasa compacta, potrivit lui Andrei Taflan, director editorial „Automedia“, compania care editeaza revista „AutoShow“. Pe celelalte piete europene, break-ul va fi disponibil din prima parte a anului viitor, urmind sa fie comercializat si pe plan international din a doua jumatate a anului 2007.

Daca berlina are o capacitate de transport de peste 500 de litri, noua versiune va dispune, in configuratie maxima, cu scaunele rabatate, de 1.800 de litri.

Break-ul va fi echipat initial cu trei propulsoare pe care le-a preluat de la modelul berlina. E vorba de doua motoare pe benzina de 75 si 90 de cai-putere si dieselul de 65 de cai. Ulterior, vor fi adaugate o motorizare mai puternica pe benzina de 107 cai-putere si una diesel de 85 de cai.

Autoturismul urmeaza sa fie prezentat, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Geneva, din martie. Insa, francezii si-au rezervat dreptul de a face lansarea oficiala la Salonul de la Paris din aceasta toamna.

Comercializarea Loganului break va incepe pe piata din Romania in octombrie 2006, iar in celelalte tari din prima parte a anului viitor.

Citeste si:

Furgonul cu cea mai mare capacitate din lume

Potrivit oficialilor „AutoShow“, versiunea de tip furgon va inlocui celebrul „Papuc“ si va aduce cu stilul lui Renault Kangoo si Peugeot Partner. La fel ca si in cazul omologilor sai francezi, furgonul de la Dacia va fi disponibil atit cu cinci, cit si cu sapte locuri. Ultimele doua scaune sint de tip individual, oferind si posibilitatea detasarii complete pentru a mari portbagajul. Aceasta configuratie este destinata, in special, tarilor din Africa si Orientul Apropiat.

In configuratia de vehicul comercial, viitorul model Logan va avea o capacitate de incarcare de aproape 3.000 de litri, ceea ce-l va transforma in cel mai incapator portbagaj din lume, spune Taflan.

Pentru acest vehicul vor fi disponibile cele doua motoare diesel si propulsoarele pe benzina, excluzindu-l insa pe cel de 107 cai-putere.

Hatchback-ul brazilian

Grupul Renault-Dacia intentioneaza sa scoata pe piata o a treia versiune de caroserie, care va fi destinata initial doar anumitor piete din America de Sud. Hatchback-ul va fi asamblat la uzinele Renault - Dacia din Brazilia. Ampatamentul acestui model va fi ceva mai redus decit cel al berlinei, la fel ca si lungimea totala. Directorul editorial al „Automedia“ spune ca este posibil ca lungimea noii versiuni sa masoare aproximativ patru metri.

„In scurt timp, va fi luata o decizie finala, daca acest model va fi disponibil si pentru Europa“, a afirmat Taflan. „Chiar daca modelul din imagine este un simplu Logan cu spatele retezat, oficiali apropiati ai proiectului afirma ca vor mai fi operate citeva modificari stilistice pentru o mai buna personalizare a modelului“, a spus Taflan.

Designul nu prea conteaza

Pentru acest gen de automobile este important in primul rind cit spatiu si ce echipamente ofera raportat la pretul de achizitie. In aceeasi masura, conteaza si cheltuielile de exploatare, cum ar fi consumul, intretinerea masinii si costul asigurarilor.

„Designul, stilul si detaliile estetice se claseaza abia pe al treilea loc“, a precizat Taflan. „In momentul in care Renault a creionat strategia comerciala si pozitionarea marcii Dacia, a plecat de la premisa, demonstrata statistic, ca productia mondiala de automobile este cumparata de numai 20% din populatia Terrei. Restul de 80% nu au capacitatea de a achizitiona un automobil nou. Pentru acesti 80% a fost creata marca Dacia in forma ei actuala“, a conchis reprezentantul „Automedia“.

„In privinta designului, nu ne puteam astepta la altceva decit la un clasicism si la o universalitate a liniei“, a declarat recent Edwin Keleti, redactor-sef al revistei „ProMotor“. „Cred ca astfel a fost gindita initial: ca o masina mondiala. Este o masina care trebuie sa fie acceptata de o larga varietate de culturi“, a remarcat Keleti.

Aceeasi parere o exprima si Dan Scarlat, redactor-sef la „Auto Mondial“. „Ca si in cazul Loganului in trei volume, este vorba de un design functional. Dacia a gindit o masina eficienta, care sa atraga o clientela cit mai vasta“, a spus Scarlat.