Wall-Street.ro: Cum vedeti piata auto anul acesta?

Attila Okanyi: Anul acesta va fi anul cumparatorului pentru ca oferta creste. Piata de masini noi cred ca va creste anul acesta cu 10-15%, pana la nivelul din 2010. Vanzarile vor fi sustinute de programul Rabla si de firmele de distributie care trebuie sa isi reinnoiasca parcurile.

In ceea ce priveste masinile rulate, importurile vor fi impulsionate de reducerea taxei pentru ca la Euro4 nivelul este mic.

Tranzactiile cu masini second-hand pe piata romaneasca au scazut anul trecut cu 13% (84.000 de autoturisme si utilitare), desi oferta de masini rulate a crescut cu aproape 30% fata de 2010, la 150.000 de unitati.

Wall-Street.ro: Cum influenteaza noua taxa piata auto? Va exista un blocaj?

Attila Okanyi: Piata auto nu se va bloca din cauza noii taxe, a trecut deja o saptamana, iar numarul anunturilor pe Autovit.ro a inceput sa creasca.

Proprietarii afectati de aceasta noua lege, cei care nu au platit taxa, au fost scutiti, vor pierde la pret cu echivalentul taxei. Acestia sunt cei care au inmatriculat masini in tara inainte de 2007 sau intre decembrie 2008 si finalul lui 2009, cand toate masinile noi cu motorul sub 2.000 de cmc au fost scutite de taxa.

Wall-Street.ro: Un curs de schimb sub 4 lei/euro ar putea stimula vanzarile de masini?

Attila Okanyi: Toate taxele in Romania sunt afisate in euro, spre deosebire de alte tari. Un curs mai mic ne-ar ajuta. Cel mai bun lucru este predictibilitatea, un flux stabil este mult mai bun.

Chiar daca cursul se va schimba, valoarea taxei nu se va modifica pentru ca se calculeaza la nivelul de la 1 octombrie 2011.

Wall-Street.ro: Ce parere aveti despre pretul masinilor rulate?

Attila Okanyi: In 2007, 2008, oamenii cereau un pret mai mare decat piata pentru ca exista cerere si negociau mai mult, pana la 500 euro.

In prezent cumparatorii apar mult mai greu, asa ca vanzatorii cer un pret mai aproape de pretul real al pietei si lasa 100-200 de euro.

Wall-Street.ro: Ce masini aduc romanii din Vest in 2012?

Attila Okanyi: Se importa masini Euro4 pentru ca taxa este la un nivel acceptabil, cu motorizari sub 2.000 de centimetri cubi, cele de 1,9 litri sunt mult mai putine pentru ca taxa sare de 1.000 euro, in general se merge pe 1,6 litri, 1,4 litri, 1,2 litri. In continuare sunt cautate marcile germane, VW, Opel si BMW sunt top 3.

Wall-Street.ro: Mai vin strainii in Romania sa cumpere modele premium sau de lux?

Attila Okanyi: Preturile intre piata germana si cea romaneasca s-au echilibrat, strainii nu mai vin sa ia masini de la noi.

Romanii mai aduc de afara masini scumpe insa fie cu kilometri multi, fie lovite. Masinile sunt cosmetizate, iar kilometri sunt resetati, astfel ca majoritatea masinilor din 2007-2008 au cam 116.000 km. Romanii falsifica si carti de service pentru a fi mai credibili.

Wall-Street.ro: Cum a mers in 2011 business-ul Autovit.ro si ce asteptari aveti pentru 2012?

Attila Okanyi: Anul trecut, oferta de anunturi a crescut fata de 2010 destul de mult. Traficul a crescut, in luna octombrie 2011 am trecut de 1,6 milioane vizitatori unici si peste 120 de milioane de afisari potrivit Google Analytics.

Numarul dealerilor auto inregistrati pe Autovit.ro s-a dublat in 2011 fata de 2010, in momentul acesta avem peste 320.

Citeste si:

Wall-Street.ro: A crecut numarul de anunturi in ianuarie 2012 comparativ cu ianuarie 2011?

Attila Okanyi: Avem 28.000 de anunturi in primele doua saptamani din ianuarie, o sa avem peste 50.000 de anunturi la finalul lunii fata de 40.000 de aunuturi in ianuarie 2011.

In 2011, a cresut numarul anunturilor cu aproape 30% fata de anul 2010.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut? Care sunt estimarile pentru anul acesta?

Attila Okanyi: Cifra de afaceri Autovit.ro s-a majorat anul trecut cu 40%, la 4 milioane de lei si cam tot cu acest procent a crescut si profitul.

Anul acesta tintim 5,5 milioane de lei. Marja noastra de profit este de 40-45% din cifra de afaceri.

Wall-Street.ro: Cati angajati are Autovit.ro?

Attila Okanyi: Avem 21 de angajati.

Wall-Street.ro: De cate ori a crescut business-ul Autovit.ro de cand a fost preluat de Allegro?

Attila Okanyi: Cifra de afaceri aproape s-a dublat, era de 2,2 milioane lei in 2009 si am depasit 4 milioane lei in 2011.

Din punct de vedere al anunturilor Autovit.ro a crescut de 2 ori. Traficul in 2009 era in jur de un milion de unici pe luna, iar acum este constant la 1,5 milioane pe luna.

Afisarile au crescut de la pana la 100 de milioane la peste 120 de milioane anul trecut.

Oamenii s-au familiarizat mai mult cu mediul online. In 10 ani de zile, s-a schimbat destul de mult obiceiul consumatorilor nostri in a-si gestiona singuri oferta.

Wall-Street.ro: Ce alte servicii ar mai putea avea Autovit.ro?

Attila Okanyi:
In fiecare luna venim cu imbunatatiri. Principala noastra preocupare este de a oferi cat mai multe servicii conexe, costul asigurarilor RCA si Casco, finantare, estimarea pretului masinii, creditare, valoarea taxei pe anunt.

Wall-Street.ro: Ce alte platforme ar mai putea prelua grupul Allegro?

Attila Okanyi:
Dorim sa ne extindem pentru a avea cat mai multe site-uri in zona e-Commerce.

In Romania avem Autovit.ro, Mercador.ro, Trendzone.ro.

Ce nu avem noi si au celelalte tari sunt e-mall-urile, unde sa se tranzactioneze bunuri noi, practic segmentul business to consumer, cu siguranta ca ne vom dezvolta in acesta sens.

Visual Soft, firma care detine Autovit.ro, va fuziona in aceasta primavara cu Aukro Romania, care detine Mercador.ro si Trendzone.ro. Avand in vedere ca amandoua au acelasi actionar nu are rost sa fie doua firme. Organigrama firmei nu se va modifica.

Wall-Street.ro: Cum vedeti mediul de afaceri din Romania?

Attila Okanyi: Economia s-a mai echilibrat insa nu putem vorbi de o crestere adevarata. Criza mondiala daca se va inrautati ne va afecta si pe noi. In ceea ce priveste segmentul online suntem increzatori ca aceasta industrie va creste in continuare.

Autovit.ro este parte a concernului sud-african Naspers, prin subsidiara sa europeana MIH Allegro BV. Autovit.ro a fost lansat in Romania in anul 2000, fiind disponibile circa 20.000 de anunturi nu mai vechi de 15 zile, generand un trafic zilnic estimat la peste 80.000 de vizitatori unici.