Isi poate cineva imagina un autovehicul care la 110 mph este de doua ori mai eficient decat o masina compacta diesel? Sau un altul care atinge 280 de mile la ora cu doar 50 % din puterea motorului?
Sa le ai pe ambele intr-o singura masina este deja mult prea mult. Dar un asemenea exemplar exista in modelul Acabion! Daca trasurile cu cai ar putea fi numite "prima generatie de vehicule individuale", atunci cu siguranta autoturismele sunt "a doua generatie".

In acest context, Acabion deschide drumul celei de-a treia generatii de mijloace destinate mobilitatii individuale umane. Noua conceptie fata de autovehicule este ilustrata de Acabion, care combina cel mai bine diferitele abordari traditionale. In plus, are integrate anumite concepte bionice si aeronautice, extrem de sofisticate. In acest fel, i s-a asigurat excelenta in ambele directii. Acabion ofera mai mult decat eficienta unei masini compact diesel high-tech, depasind, in acelasi timp, performantele dinamicii celor mai puternice masini. Prin acest nou model sunt redefinite valorile acestei industrii. Noile standarde promoveaza forma aerodinamica in loc de latime excesiva. Prefera modelele usoare in locul bolizilor. De fapt asistam la o remodelare inovativa a intregului concept de autovehicul, renuntandu-se la practica anterioara care urmarea modificarea partiala care afecta doar aspecte izolate.

Dar cum rezolva Acabion conflictele traditionale? Este usoara si sigura. Este subtire si confortabila. Este utila si frumoasa. Este extrem de eficace si foarte rapida. Greutatea totala de 359 de kg, combinata cu puterea motorului de 360 kph permite acestui model sa depaseasca 1000hp pe tona. Viteza este limitata electronic la 280mph, si se atinge cu doar jumatate din puterea motorului. Timpul de accelerare de la 180 la 280 mph este redus la doar 10 secunde, lucru imposibil chiar si pentru masinile de Formula 1.

Cu toate aceste performante prototipul consuma de 5-10 ori mai putin combustibil decat o masina coupe condusa la viteza constanta de 120 de mph; este atat de eficienta incat consuma jumatate din cantitatea de combustibil pe care o necesita un autovehicul compact diesel produs in 2006.

Modelele produse la comanda sunt dotate cu pana la 700 hp si o serie de elemente interne. Toate acestea duc la o eficientizare a dinamicii masinii fara sa afecteze eficacitatea sa de rulare.

Acabion este conceputa cu un compartiment pentru doi pasageri. Nivelul de securitate a fost inspirat din conceptul masinilor de curse folosite in Formula 1.

Fiecare masina produsa este o capodopera a designului german, reflectand in aceeasi masura competenta fabricatiei. In componenta prototipului au fost folosite atat elemente japoneze cat si americane, combinate cu precizia si calitatea componentelor suedeze.
Toate masinile vor fi echipate cu pilot automat destinat utilizarii pe distante scurte cum ar fi spatiile de parcare, zonele urbane centrale si terenurile private. Reteaua computerizata a bordului are o structura modulara si o capacitate de stocare extrem de mare. Toate autovehiculele sunt adaptabile la un viitor sistem de conducere complet automata.

Citeste si:

Acabion este deschizatorul de drumuri in industria constructiilor de masini a secolului XXI. Inovatiile de design pe care le promoveaza includ si o mai buna protectie a mediului si a resurselor naturale. Acabion combina protectia mediului si mobilitatea confortabila si extinsa cu senzatie de dinamica si eficienta necunoscute pana in acest moment.

Alfa Romeo Brera Spider

Noul Alfa Romeo Spider (decapotabil) va fi expus anul acesta. In cadrul salonului, va fi prezentat alaturi de varianta coupe dupa care a fost conceput. Ambele modele poarta semnatura genialului creator Giorgetto Giugiaro.

Alfa Romeo 159 Sport

Asa cum a trebuit sa asteptam 12 luni intre prezentarea modelului 156 si versiunea sa sport, Varianta sport a modelului Alfa Romeo 159 a fost prezentata oficial la Salonul Auto de la Geneva anul trecut.

Audi Q7

Pentru a intra in topul pietei SUV, producatorul din Ingolstadt a trebuit sa creeze un model de rasunet. Acesta a fost Q7, al carui rafinament si eleganta egaleaza echiparea tehnica conceputa de nemti.