– Oficialii Dacia au afirmat ca 80% din show-car-ul Steppe se va regasi pe noul Logan break. Ce anume va lipsi?

– Vor fi probabil alte roti, mai putin scumpe. Cred ca si aerul de SUV pe care il inspira show-car-ul va fi diminuat, astfel incit nu va arata exact ca modelul expus.

– Ecranele LCD?

– Deocamdata sint prezentate doar pentru show-car.

– Credeti ca break-ul care va fi lansat in aceasta toamna se va bucura de succes pe piata din Romania, in conditiile in care anul trecut doar 2% din totalul cumparatorilor de masini noi au optat pentru un station-wagon?

– In mod cert, noul model va veni ca o completare a versiunii sedan. Poate ca in Romania sedanul va detine cea mai mare parte din piata, dar station-wagon-ul vine sa completeze o gama de modele. In orice caz, telul nostru este exact acesta: sa dezvoltam cit mai multe tipuri de caroserii pentru a implini diferite nevoi existente si pe celelalte piete. Dupa cum stiti, Logan sedan este vindut, in prezent, in 43 de tari, iar pe majoritatea acestor piete station-wagon-urile sint destul de populare.

– Care vor fi concurentii?

– Este dificil de precizat chiar si astazi care sint competitorii pentru modelul sedan. Poate ca se pot face anumite comparatii.

– Skoda Fabia kombi, de exemplu, ar putea fi unul dintre ei...

– Poate, dar e mai scumpa si nu ofera acelasi spatiu.

– Va concura noul Logan un model din interiorul Renault?

– E acelasi lucru. Pretul este totul. In plus, e o chestiune de optiune personala, in cazul in care va referiti la Megane, dar care este de o clasa superioara.

– Va depasi station-wagon-ul pragul de 10.000 de euro?

– Preturile limitate pe care le cere versiunea sedan vor fi mentinute si la nivelul station-wagon-lui, ceea ce il va pastra in continuare ca o masina ieftina. Desigur, pragul de 10.000 de euro este o limita psihologica importanta, lucru care s-a putut regasi chiar si in vinzarile de Logan echipate cu motor diesel. Dar, asa cum v-am spus, este vorba deocamdata doar de un show-car, deci e dificil sa facem aproximari.

Citeste si:

– Dar in privinta motoarelor? Vor fi aceleasi care au fost prezente odata cu lansarea Loganului sedan?

– Pentru a va putea oferi o estimare cit de cit corecta, va trebui sa mai treaca ceva timp. Oricum, cred ca nu este foarte dificil de ghicit.

Interiorul

Scaunele, inspirate din cele de serie, ofera tot confortul unei berline. Pasagerii din spate au la dispozitie doua ecrane video integrate in tetierele scaunelor frontale. Bancheta spate - fractionabila, in proportie de 1/3- 2/3, ofera posibilitati multiple de incarcare. Desenul plansei de bord degaja un aer sportiv. In partea de deasupra airbag-ului pentru pasager se distinge o amprenta de clapar. Consola centrala, a carei forma o evoca pe cea a unei pirtii de coborire cu schiurile, incadreaza maneta schimbatorului de viteze. La baza se afla comanda frinei de parcare electrice. In spatele volanului cu patru brate si airbag compact se disting contoarele de bord luminate cu diode.

Spatele

Partea din spate este destinata relaxarii. Exista suporturi speciale in care pot fi plasate recipiente de tip termos. Pentru a se relaxa, ocupantii nu au decit sa deplieze bancheta. Dupa aceasta, este suficient sa se rabateze al doilea rind de scaune pentru ca ocupantii sa se poate relaxa pe suprafata plata astfel degajata. In spatele banchetei sint prevazute suporturi speciale pentru uscarea manusilor si claparilor. O trusa completa de prim ajutor este situata in partea interioara a uneia dintre portiere. Cealalta portiera gazduieste un echipament video cu ecran de control. Volumul total al portbagajului modulabil ajunge pina la 1,7 metri cubi.

Partea de sus

Accesoriul pentru bagaje, plasat deasupra pavilionului, se integreaza perfect in liniile vehiculului. Un deflector situat in prelungirea parbrizului il protejeaza de intemperii sau de solicitarile aerodinamice. Adaptabil in functie de nevoie, accesoriul pentru bagaje este dedicat sporturilor de iarna. In partea din fata, incadrind deflectorul aerodinamic, se afla doua spoturi cu diode puternice, a caror actionare este independenta de cea a farurilor si care asigura, la nevoie, un plus de lumina.

Interiorul

Scaunele, inspirate din cele de serie, ofera tot confortul unei berline. Pasagerii din spate au la dispozitie doua ecrane video integrate in tetierele scaunelor frontale. Bancheta spate - fractionabila, in proportie de 1/3- 2/3, ofera posibilitati multiple de incarcare. Desenul plansei de bord degaja un aer sportiv. In partea de deasupra airbag-ului pentru pasager se distinge o amprenta de clapar. Consola centrala, a carei forma o evoca pe cea a unei pirtii de coborire cu schiurile, incadreaza maneta schimbatorului de viteze. La baza se afla comanda frinei de parcare electrice. In spatele volanului cu patru brate si airbag compact se disting contoarele de bord luminate cu diode.

Spatele

Partea din spate este destinata relaxarii. Exista suporturi speciale in care pot fi plasate recipiente de tip termos. Pentru a se relaxa, ocupantii nu au decit sa deplieze bancheta. Dupa aceasta, este suficient sa se rabateze al doilea rind de scaune pentru ca ocupantii sa se poate relaxa pe suprafata plata astfel degajata. In spatele banchetei sint prevazute suporturi speciale pentru uscarea manusilor si claparilor. O trusa completa de prim ajutor este situata in partea interioara a uneia dintre portiere. Cealalta portiera gazduieste un echipament video cu ecran de control. Volumul total al portbagajului modulabil ajunge pina la 1,7 metri cubi.

Partea de sus

Accesoriul pentru bagaje, plasat deasupra pavilionului, se integreaza perfect in liniile vehiculului. Un deflector situat in prelungirea parbrizului il protejeaza de intemperii sau de solicitarile aerodinamice. Adaptabil in functie de nevoie, accesoriul pentru bagaje este dedicat sporturilor de iarna. In partea din fata, incadrind deflectorul aerodinamic, se afla doua spoturi cu diode puternice, a caror actionare este independenta de cea a farurilor si care asigura, la nevoie, un plus de lumina.