Concernul auto american General Motors Corp., cel mai mare constructor auto mondial, a anuntat joi seara ca a facut cativa pasi importanti in dezvoltarea de autovehicule alimentate cu hidrogen, estimand ca va putea livra dealerilor primele automobile de acest fel in urmatorii patru pana la noua ani, transmite Rompres.

De asemenea, GM estimeaza ca in momentul in care va ajunge la un ritm anual de productie de cel putin 500.000 unitati, autovehiculele pe baza de hidrogen vor fi comparabile cu cele traditionale, pe baza de ardere interna, in termeni de costuri, durabilitate si performanta, a declarat purtatorul de cuvant al grupului GM, Scott Fosgard.

Din anul 1999 GM are un parteneriat tehnic cu rivalul japonez Toyota Motor Corp. pentru dezvoltarea de automobile pe baza sistemului cu celula de combustibil. Joi gigantul american a anuntat ca va continua sa colaboreze cu Toyota in domeniul tehnologiilor de varf, insa nu va mai imparti cu grupul japonez descoperirile sale referitoare la tehnologia celulei de combustibil. "Datorita progreselor pe care le-am realizat cu acesta tehnologie putem trece de la faza de proiect la cea de concepere efectiva a unui autovehicul pe baza de celula de combustibil", a dezvaluit Scott Fosgard.

Citeste si:

O celula de combustibil produce energie electrica prin intermediul unei reactii chimice intre hidrogen si oxigen, singurul produs rezidual fiind apa. in plus aceasta tehnologie este mult mai putin poluanta decat actualele automobile hibride, dotate cu doua motoare unul electric si unul traditional care produc energia electrica necesara functionarii motorului electric.

Mai exista insa o serie de obstacole care stau in calea comercializarii automobilelor alimentate cu hidrogen. Primul este infrastructura, respectiv costurile necesare pentru constructia de statii de alimentare cu hidrogen. O alta provocare importata este chiar costul ridicat al productiei hidrogenului, care poate fi extras din combustibili fosili, sau din apa.

Agentia Internationala pentru Energie (IEA) apreciaza ca dezvoltarea unei tehnologii viabile de propulsie pe baza de celula de combustibil, ar putea juca un rol important in scaderea consumului mondial de combustibili fosili. insa IEA s-a aratat mai putin optimista decat GM cu privire la data cand vom vedea pe strazi astfel de automobile. "In cel mai optimist scenariu, autovehiculele pe baza de celula de combustibil ar urma sa intre in productie de serie in jurul anului 2025, urmand ca in jurul anului 2050 sa alimenteze aproximativ 30 la suta din parcul auto mondial, adica aproximativ 700 milioane autovehicule", se arata intr-un raport IEA dat publicitatii de curand.