In prezent, societatea mixta Dongfeng Peugeot CitroŽn Automobile, detinuta in proportii egale de grupul francez in parteneriat cu constructorul chinez Dongfeng, detine o uzina de asamblare la Wuhan si una de componente la Xiangfan, ambele facilitati fiind localizate in provincia Hubei. Decizia construirii unei noi uzine de asamblare a fost luata la sfarsitul saptamanii trecute in ideea majorarii capacitatilor de productie de pe piata chineza, capacitati pe care firma mixta DPCA considera ca vor fi insuficiente la orizontul anului 2008.
† † † †
Calendarul lucrarilor, precum si zona unde va fi amplasata noua uzina, urmeaza sa fie discutate in luna iulie 2006, cu ocazia urmatorului consiliului de administratie a firmei mixte Dongfeng Peugeot CitroŽn Automobile. Potrivit directorului executiv de la PSA, Jean-Martin Folz, noua uzina ar putea demara activitatea cu un personal de 2.000-2.500 de angajati si o productie anuala de 100.000-150.000 de unitati.
† † † †
"Va trebui sa incepem lucrarile in 2007 pentru ca sa putem demara productia in 2009", a declarat Jean-Martin Folz, subliniind insa ca societatea nu exlcude ipoteza cumpararii unei uzine de asamblare auto construita deja in ultimii ani de autoritatile chineze, dar care nu functioneaza in prezent. Sursa citata a precizat ca PSA intentioneaza ca in anul 2010 sa controleze intre sase si opt procente din piata auto chineza, comparativ cu 4,5 procente in 2005.
† † † †
Daca in 2005 constructorul auto francez a vandut pe piata chineza aproximativ 140.000 de autoturisme, pentru acest an grupul PSA mizeaza pe 200.000 de unitati comercializate, gratie introducerii modelelor Peugeot 206 si CitroŽn C-Triomphe. Piata auto chineza a inregistrat anul trecut o crestere de 24 de procente comparativ cu 2004, fiind vandute aproximativ 3,139 milioane autovehicule noi.