O expunere a acestor planuri a fost facuta de Dr. Andreas Schleef, Presedintele SEAT,in timpul prezentarii rezultatelor din anul 2005. Anul a fost marcat partial de procesul de restructurare a fortei de munca initiat de companie, precum si de schimbarile din domeniul economic.in acest context, Dr. Schleef a afirmat ca "dupa un an dificil, anul 2006 pare foarte promitator pentru SEAT".

Dupa ce a evidentiat restructurarea fortei de munca, care, a afirmat el, este acum istorie, si care nu a fost un rezultat direct al scaderii vanzarilor, ci mai degraba al necesitatii de a avea o structura mai adaptata nevoilor companiei si a viabilitatii acesteia, „ne-am simplificat structura, avem o strategie clara, produse excelente si avemincrederea si sustinerea actionarului nostru", aratandu-si optimismulin ceea ce priveste viitorul.

Perspective de viitor

Referitor la perspectivele de viitor, el a declarat ca unul din principalele obiectiveil reprezintaimbunatatirea renumelui, valorii si imaginii marcii,in specialin afara Spaniei „sa o alinieze la calitatea ridicata a modelelor sale”, cu toate ca, a admis el, acest proces necesita rabdare, perseverenta si timp.

Referitor la produse, el a subliniat faptul cain lumina marelui succes de care se bucura León, SEAT tocmai a prezentat noul Ibiza 2006 si,in cursul acestui an, va lansa un model cu totul nou Altea pentru familie,intarind astfel gama si dand marcii impulsintr-un segmentin care lipseste momentan.

Dr. Schleef a afirmat ca pentru a asigura dezvoltarea gamei, aceasta ar trebuie extinsa cu modele noiin toate segmentele ei care sa le completeze pe cele curente, desi aceasta nuinseamna ca toate modelele ar trebui produsein fabrica din Martorell. Avand in vedere cele de mai sus si cu scopul de a folosi capacitatea de productie, se prevede posibilitatea ca vehiculele din segmentul B si C ale grupului Volkwagen –in care fabrica este specializata – sa poata fi produse la Matrorell.

De asemenea, a avertizat ca aceasta strategie duala – foarte eficienta de vreme ce implica doar investitii pentru adaptarea facilitatilor de productie – necesita un studiu aprofundat si din acest motiv ar fi prematur pentru a da detalii legate de acest subiect.

Principalii indicatori economici

Stagnarea unora dintre principalele piete Europenein cadrul unei industrii de automobile foarte competitive, coroborat cu alte probleme interne a avut repercursiuni negative asupra principalilor indicatori economici ai companiei –in 2005 s-auinregistrat pierderi de 62 milioane de euro.

Aceste rezultate pot fi apreciate prin efortul de investitii dedicat noii game de modele, efectele restructurarii fortei de munca si a diminuarii veniturilor cu 10% – dupa o stagnare la 5.270 milioane de euro – ca rezultat al unei piete inertein momentulin care compania se aflain profund proces de schimbare.

In ceea ce priveste productia,in ultimul an la fabrica din Martorell s-au produs 384.898 vehicule – cu 7,6% mai putin decatin anul 2004. Acest rezultat este analizatin contextul general al reducerii productiei de automobilein sectorul spaniol (-12,67%), SEAT fiind producatorul de autovehicule cu cea mai mica scadere. Vanzarile au totalizat 422.246 unitati (cu 4,5% mai putin decatin anul anterior), din care 270.719 automobile au mers la export (-7%) si 151.527 pentru piata interna, cu o crestere de 0,6%, ceea ce reflecta faptul ca marca se vinde mai binein Spania.

Dezvoltarile din sfera economica demne de mentionat sunt optimizarea stocului, adaptarea progresiva a pietei la noua generatie de produse ale marcii, acceleratain mod particular de catre noul León si de cererea constanta din partea clientilor pentru modelele de clasa superioara. De asemenea, demna de remarcat este activitatea bunain domeniul vanzarilor catre clientii fideli din luna ianuarie – o crestere generala de 12%. In Spania marca a ajuns lider de piata siin Marea Britanie vanzarile s-au ridicat la 2% din piata auto – un record istoric pentru SEATin aceasta tara.

Mutarea la Martorell

Prezentarea rezultatelor economice a avut locin cunoscuta Zona Franca din Barcelona, sediul central al SEAT de pana acum. Din primavara, birourile vor fi mutatein noul sediu care se construiestein Martorell, urmand ideea centralizarii celei mai mari parti a activitatii companieiin vederea crearii siinlesnirii sinergiilor. Cu toate acestea, SEAT nu va taia toate legaturile cu Zona Franca, o parte din facilitati ramanand aici.in completare, Dr. Andreas Schleef a spus ca evenimentul de azi,intr-un anumit sens, simbolizeaza un „ramas bun” spus rezultatelor de anul trecut si un pasinainte spre „nueva SEAT”.