“Am decis sa investim in Brasov, sa creeam un centru de cercetare-dezvoltare pentru ca orasul dispune de o infrastructura excelenta si in dezvoltare, precum si de forta de munca calificata. Softul reprezinta cea mai importanta parte la lansarea unui nou automobil. Principalele aspecte la care lucram sunt infotainment, navigatie si interfata om-masina, precum si partea de retea, de siguranta, asistenta sofer”, a declarat Alexander Kocher, presedintele diviziei de software auto.

Sediul de la Brasov este a 14-a locatie a companiei Elektrobit, care are 1.400 de angajati in intreaga lume si a inregistrat o crestere anuala de 25% din 2004 pana in prezent.

“Aici vom face softul de navigatie si TCU (unitatile electronice de control). Intr-o masina intra 40 de unitati de control, pentru a ridica si cobori geamurile, pentru controlul franelor, motorului. Exista un miliard de asemenea unitati pe sosele. BMW are dotate toate masinile cu sistemele noastre”, a mai spus Kocher.
In prezent in Romania, EB are 21 de angajati, iar pana la finalul anului va avea 100 de salariati.

“Industria auto functioneaza pe termen lung. Vom creste cel putin in ritmul de crestere pe care l-am avut la celelalte sedii, de 20% pe an. Bugetul nostru pentru anul acesta va fi de cel putin un milion de euro si va creste cu 20% pe an. Tinta de anul acesta este sa avem 100 de angajati”, a spus Christian Drothler, director executiv EB Automotive Romania.

Clientii Elektrobit sunt Audi pentru infotainment si asistenta in deplasare, BMW pentru infrastructura autovehicului si retele, Daimler pentru asistenta sofer, Ford pentru integrarea softului, GM, Toyota, Hyundai, Bosch, etc.

In 2009, compania a creat un joint-venture cu Audi pentru dezvoltare de software, la care detine 51%, iar in 2011, a incheiat un alt joint-venture cu Daimler pentru asistenta sofer.

Citeste si:

Doar 1,5% din veniturile companiei provin din sisteme hardware, fabricate la Viena, veniturile principale provin din software.

Intrebati daca sunt interesati de o colaborare cu Uzina Dacia de la Mioveni, reprezentantii Elektrobit au spus “lucram cu Renault si credem ca Dacia apartine aceluiasi concern si se va incadra in strategia noastra globala de a lucra impreuna cu producatorii de automobile. Este posibil ca aceste sisteme sa ajunga si pe Dacia”.

Sistemul de navigatie EB street director a aparut in 2012, are harti si pentru Romania, si este prezent pe modelele Audi A3 si VW Golf 7.

Potrivit Elektrobit Automotive Romania, “producatorii internationali de masini sunt prezenti in regiune, iar fabricile din Polonia, Ungaria, Romania si Slovenia sunt jucatori foarte importanti. Industria auto priveste Romania ca pe o zona valoroasa pentru servicii in inginerie”.

Prin deschiderea sediului din Brasov, Elektrobit isi extinde afacerea in Europa de Est. Noul sediu va permite companiei Elektrobit sa-si intareasca relatiile cu partenerii si sa raspunda la cererile actuale din industria globala (din Europa de Est si din intreaga lume) cu ajutorul resurselor umane din zona.

Elektrobit ofera servicii si consultanta pentru industria de automobile, furnizand solutii software, sisteme de navigatie, sisteme de asistenta sofer.