Cu 9,4 milioane de unitati vindute din 1982 si pina in, pezent, Corsa a devenit o adevarata emblema a soselelor europene, asa cum devenise si „fratele” ei mai mare, Opel Kadett si mai apoi Opel Astra. Ca sa nu ramina in trena unor modele cu un trecut mai putin glorios, constructorii de la Russelsheim pregatesc lansarea in aceasta toamna a celei de-a patra generatii de Corsa. Pentru acest proiect, Opel a investit serios, avind ca scop principal redinamizarea imaginii citadinei.

Responsabil de noua imagine a modelului este Niels Loeb, designer sef al proiectului noului Corsa. Pastrind linia actuala a modelelor Opel, noul Corsa surprinde prin liniile care amintesc mai degraba de un coupé. „Taietura” montantului spate si a geamurilor laterale posterioare inspira o masina mai degraba dinamica, sportiva, decit una destinata cumparaturilor zilnice. „Mimica” optimista a masinii este subliniata si de designul farurilor. Nu putem sa nu remarca m insa si o oarecare asemanare a liniilor frontale cu cele ale modelelor Peugeot 307. De asemenea, botul noului Corsa pare preluat de la Astra H. Liniile spatelui par insa cele care individualizeaza cel mai bine mezina din Russelsheim. Desi nu par a avea cea mai inspirata proportie in raport cu restul caroseriei, stopurile atrag privirea prin forma inedita care ramine insa in „standardele” de frumuset e actuale ale familiei Opel.

Cu forme mai rubensiene, apropiindu- se de un monovolum si datorita parbrizului care se prelungeste firesc in capota motorului, noul Corsa da senzatia unei masini voluminoase si sigure in acelasi timp. Pe scurt, un model ce poate fi catalogat drept robust. Spre deosebire de predecesoarele sale, noul Corsa a lasat deoparte formele fine. Masina masoara 3,99 m in lungime si 1,71 m in latime, valori care o apropie de una din rivalele sale, Renault Clio III. Interiorul este mai spatios si imbie datorita formelor rotunjite si a finisajelor de buna calitate. Impresioneaza placut butoanele cu lumina difuza ce pot fi astfel mai usor recunoscute in habitaclul intunecat.

Citeste si:

Bordul copiaza la scara mai redusa plansa de bord a Astrei. Exceptie fac aeratoarele centrale, care, proportional, par mult mai mari fata de cele ale Astrei. Opel a anuntat ca, fata de modelul actual, noul Corsa va oferi soferului o pozitie mai inalta la volan si o vizibilitate superioara. Dotarea cu optionale va fi imbogatita cu „gadgeturi” rezervate pina acum doar modelelor din clasele superioare (iluminare adaptiva, sistem de navigare, ABS cu control al frinarii in curbe, asistarea la frinarea de urgenta sau directie sport cu asistare progresiva variabila si controlul tractiunii). Sasiul noului Corsa va fi unul complet nou, creat dupa testarea in timp a trenurilor rulante ale Astrei si Zafirei. Sub capota, noul Corsa va avea trei motorizari pe benzina (1.0 l, 1.2 l si 1.4 l) si doua dieseluri, ale caror puteri vor fi cuprinse intre 75 si 90 CP.

Constructorii pregatesc pentru noul Corsa si un 1,7 CDTi de 125 CP, dotat cu filtru de particule. Noul Corsa va fi prezentat la Salonul auto „British Motor Show” de la Londra, ce va avea loc in perioada 18-30 iulie 2006, iar lansarea pe piata va avea loc, probabil, in luna octombrie a acestui an.