Mazda lanseaza luna viitore noua varianta a modelului MX 5, cu hardtop retractabil, dar seamana confuzie printre dealerii europeni. Exista cel putin doua motive pentru care atat dealerii, cat si unii analisti ai pietei auto se intreaba care sunt ratiunile unui astfel de model. Primul consta in faptul ca a treia generatie a roadster-ului MX 5 cu softroof a fost lansata abia anul trecut, iar produsul nu a avut timp sa ajunga la maturitate; in al doilea rand, nu exista feetback pentru un astfel de model dotat cu hardtop. Mazda MX5 a fost lansata in 1989 si a ajuns la a treia varianta cu acelasi softtop retractabil manual.

Un salesman al Autohaus, unul dintre cei mai mari dealeri auto din Germania, a declarat pentru revista Autonews: „ Din partea clientilor Mazda MX 5 nu au fost primite plangeri in legatura cu softtop-urile si nici nu am avut cereri de variante hardtop ale acestui model. Chiar daca vom avea in magazine doua variante ale MX 5, sunt convins ca vanzarile nu vor creste semnificativ”.

Din partea oficialilor Mazda pentru Europa nu exista inca nici o declaratie oficiala, nici macar despre asteptata lansare a roadster-ului la Show-ul auto al Marii Britanii, de pe 20 iulie. Toatusi, dealerii se astepta sa primeasca noul model in showroom-uri, spre vanzare, la inceputul lunii septembrie.

Interesant este faptul ca aparitia cabrioletelor europene, precum Peugeot 206 CC sau 307 CC nu a avut nici un impact asupra vanzarilor modelului MX 5. Si mai mult decat atat, dupa incheierea productiei la MG TF, Smart Roadster sau Toyota MR2, modelul MX5 este singurul roadster cu doua locuri de pe piata europeana, pe acest segment.

Surse neoficiale sustin ca hardtopul noului MX5 se va plia in spatele scaunelor, astfel portbagajul, destul de generos pentru un roadster, nu va fi sacrificat. Pretul noului model va fi cu aproximativ 10 procente mai mare decat in cazul softtopu-lui.