La 20 de ani de la aparitia modelului pe piata americana, SAAB lanseaza noul 93S Aero. Modelul are o istorie care merita sa fie povestita, fiind o masina suedeza ale caror ratiuni se datoreaza, defapt, pietei americane si unui singur om, Bob Sinclair, pe atunci director al SAAB-Scania America.

La inceputul anilor 80’ Sinclair a cerut suedezilor o masina destinata clientilor cu venituri ridicate pentru a-si completa oferta pe piata Nord Americana. Raspunsul initial nu a fost cel scontat, chiar daca a fost intampinat cu entuziasm de catre nordici. I s-au oferit 1000 de masini, modelul 900, care aveau ca piata segmentul medium-low. Sinclair trebuia sa vanda cate 1000 de masini pe an, timp de trei ani consecutivi.

Masinile au ajuns in America dupa cativa ani, insa erau dotate cu jante de aluminiu, piele, inchidere centralizata, cutie cu cinci trepte si softtop, toate dotari standard, dupa dorinta lui Sinclair, ce fusese initial intampinata cu consternare de catre suedezi: „ Domnule Sinclair, ati inebunit?”.

Primele modele 900 convertible s-au vandut pe piata americana in 86’, dupa ce conceptul a fost prezentat pentru prima data la Frankfurt, in 1983. Pretul initial al unui model a fost de aproximativ 26.000 de dolari. Pana astazi s-au vandut aproximativ 250 de mii de masini. Un succes remarcabil plecat de la un modest SAAB 900 cu doua usi.

In 2006, SAAB 93S este multiplicat in 400 de exemplare si costa 44,615 de dolari. Este dotat cu un motor V6 care dezvolta 250 de cai. Cutia de viteze este manuala, cu sase trepte si poate duce masina de la 0 la 100 de Km/h, in 6,9 secunde.

Bob Sinclair, acum la pensie, in Santa Barbara, crede ca noul 93S, ajuns la a treia generatie, are toate sansele sa calce pe urmele predecesorilor sai, desi: „Astazi nu mai exista masini proaste, cu exceptia celor construite pentru lumea a treia, dar 93S are acel ceva care te aduce fara sa vrei in showroom”, a declarat fostul menager.