Cele sase masini britanice au parcurs cativa kilometri pe strazile "asediate" de o torentiala ploaie de vara, dupa care s-au deplasat spre ROMEXPO, unde Retromobil Club Romania are un stand special.

Iubitorii de masini de epoca mai pot vedea la standul amintit patru camioane tot "de epoca" - doua SL 114 de fabricatie romaneasca, construite la inceputul anilor 70, un camion ZIL, realizat in 1951 si un autocamion Dodge, fabricat in 1952.

"Retromobil Club Romania este autoritatea nationala a Federatiei Internationale a Vehiculelor Vechi iar menirea noastra este sa popularizam existenta acestor masini istorice si sa promovam in acelasi timp libertatea lor de a circula pe drumurile publice, avand statutul lor de masini istorice", a declarat, Agentiei Rompres, vicepresedintele acestui club Giuseppe Rossi.

El a explicat ca in legislatia romaneasca s-au facut modificarile necesare care definesc ceea ce este un vehicul istoric, acesta avand un statut special, care este inscris de Registrul Auto Roman in cartea de identitate a masinii.

"Speram ca usor-usor modificarile care vor veni in legislatia romaneasca sa le permita acestor masini sa aiba o viata lunga, de bunicute istorice, si sa fie tratate ca atare", a afirmat vicepresedintele Retromobil Club Romania.

El a mai spus ca masinile cu statut de vehicul istoric nu circula in fiecare zi si ca ele merg, maximum, 1.000 de kilometri pe an.

Citeste si:

"Masinile ies din garaj numai cu ocazia unor evenimente organizate de club sau daca merg la revizia tehnica", a precizat Giuseppe Rossi, care a adaugat ca numarul acestor "bunicute" este, in Romania, de circa 200.

"Vorbim, fireste, de masinile bune, in stare de functionare, nu de carcase", a tinut sa precizeze Giuseppe Rossi.

Printre evenimentele organizate de Retromobil Club Romania s-a numarat o parada a automobilelor italiene, dar si a celor germane, realizate de firma Mercedes.

"Ultimul mare eveniment al nostru s-a intamplat acum mai bine de o luna, cand pe aerodromul de la Pipera am sarbatorit, in prezenta Majestatii Sale Regele Mihai I, care este presedintele de onoare al clubului nostru, 45 de ani de la crearea modelului ARO M461 si 35 de ani de cand un autovehicul din acea marca a traversat Africa de la Est la Vest", a aratat Rossi.

Printre proiectele ambitioase ale clubului se numara o ascensiune cu ARO M461 pe platoul Bucegilor, pe 22 iulie, dar si raliul Carpati Retro, care se desfasoara in mod traditional in ultimul week-end al lunii august si care va avea loc in acest an in zona Borsecului.