Revista BusinessWeek a publicat o informatie conform careia suedezii de la Volvo au dat publicitatii o informatie portivit careia au dezvoltat un nou concept de motor care poate consuma nu mai putin de cinci tipuri diferite de combustibil: primul este compus din 10 procente hidrogen si 90 de procente metanol (hythane), celelalte sunt biometanul, gazul natural, bioetanolul si benzina. Conceptul se numeste Volvo Multi-Fuel, iar ideea pentru care a fost dezvoltat, potrivit celor de la Volvo, este aceea ca viitoarea masina poate consuma combustibilul cel mai des intalnit in locul unde este folosita. Astfel petrolul nu mai trebuie transportat spre zonele unde nu se gaseste in sol.

Motorul Volvo Multi-Fuel are cinci cilindri si o capacitate de 2.0 litri. Masina a castigat mai multe premii datorita nivelului scazut al noxelor evacuate de motor, dar si datorita silentiozitatii. Prototipul a fost apreciat si pentru o buna comportare la testele de viteza si acceleratie, precum si la cele de franare. Masina atinge 100 de km/h in
8,7 secunde si poate fi pornita direct pe gaz.

Mats Moren, managerul proiectelor speciale al Volvo, s-a aratat incantat de succesul pe care l-a avut prototipul Multi-Fuel, fapt ce determina compania sa continue in a perfectiona aceasta tehnologie. „In viitor vor coexista mai multe tipuri de combustibili. Zone diferite de pe glob vor putea produce combustibili diferiti (ex: in Brazilia 40 de procente din combustibilul folosit la masini este alcool provenit din distilarea trestiei), astfel masina perfecta va trebui sa consume combustibili diferiti”, a mai declarat Moren.

Masina are patru rezervoare de combustibil, trei de gaz (cu un volum total de 98 litri de gaz) si unul pentru lichid (de 29 de litri). Sunt construite din otel sau aluminiu si sunt montate sub portbagaj.