Vanzarile au scazut in perioada ianuarie - martie la 4,76 miliarde de euro (6,5/8 miliarde de dolari), fata de 4,88 miliarde euro in perioada similara din 2013, potrivit Agerpres.

Castigurile obtinute din livrarile pe plan mondial nu au compensat declinul din Europa de Est, regiune afectata de 'criza din Ucraina si de problemele cu care se confrunta economia Rusiei', a declarat directorul general al companiei franceze, Marc Henry.
Totusi, Michelin isi mentine obiectivul de a inregistra o crestere a vanzarilor de anvelope de aproximativ 3% pe plan mondial.

Compania isi extinde prezenta pe pietele emergente, cum ar fi Brazilia, China si India, precum si in SUA, unde cererea pentru masini ar urma sa creasca. In acelasi timp, Michelin si-a redus numarul de angajati din Franta din cauza declinului de pe piata auto europeana.

Compania vrea sa-si scada costurile cu un miliard de euro pana in 2016 si sa-si majoreze profitul operational la 2,9 miliarde de euro anul viitor.

Citeste si:

Cererea pentru anvelope de masini si camioane s-a imbunatatit pe majoritatea pietelor, cu exceptia Europei de est, dar efectele cursului de schimb au afectat veniturile companiei, a anuntat Michelin.

Michelin incearca sa se extinda pe pietele din afara Europei, care este afectata de declinul vanzarilor auto. Compania va cheltui aproximativ doua miliarde de euro pentru a se extinde pe noi piete si va reduce costurile in Europa, unde are aproximativ 59% din forta sa de munca, de 105.000 de angajati.

Grupul Michelin si-a inceput activitatea in Romania in august 2001. In prezent, Michelin are in Romania aproape 3.000 de angajati, trei uzine - doua la Zalau si una la Floresti - si o retea comerciala. Incepand cu anul 2005, Romania a devenit centru regional pentru operatiunile comerciale ale grupului Michelin in Albania, Bulgaria, Croatia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru si Serbia.