Salariile la Uzina Dacia Pitesti au crescut cu 26% in patru ani, iar producatorul de masini se orienteaza acum din ce in ce mai mult pe Maroc sau Rusia, unde angajatii sunt platiti cu bani mai putini, scrie Les Echos, care spune ca Romania nu mai este suficient de low-cost pentru Renault.

Un operator este platit in Romania in medie cu 950 de euro brut pe luna fata de 925 de euro in Turcia (inclusiv bonusuri si alte beneficii in ambele cazuri). Anul trecut, costul salarial al uzinei de la Pitesti, care produce modele low-cost (Logan, Sandero, Duster) a depasit pe cel al unitatii de productie Bursa din Turcia, unde este fabricat modelul Clio.

"Costurile cu forta de munca a crescut cu 26% in ultimii patru ani la Pitesti, iar in Turcia cu 6%. Am fi putut sa crestem capacitatea de productie la Mioveni insa am preferat sa deschidem o noua fabrica in Tanger”, a declarat Arnaud Deboeuf, director al Programului Entry al grupului Renault.

Din 2008, costurile cu forta de munca in Romania au sarit cu 170%. Costul lunar la Pitesti este de 2,8 ori mai mare decat cel practicat in Tanger, care este de 340 de euro si ramane cu mult peste cel a fabricii Togliatti din Rusia care are un cost mediu de aproximativ 500 de euro.

Dacia ar putea renunta la un model

Renault ia in calcul sa renunte la unul dintre modelele Lodgy, Dokker sau Logan MCV, mai spune Arnaud Deboeuf, fara sa precizeze clar. Modelele Lodgy si Dokker sunt fabricate in Maroc, iar Logan MCV la Mioveni. Cele mai slabe vanzari le are Lodgy (25.000 unitati in primul semestru), cu mult sub asteptari si in continua scadere.

Sursa foto: www.lesechos.fr

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri