In piata SUV-urilor second-hand, Dacia Duster este foarte cautat avand o valoare de 58,7% din pretul lui nou. In clasa medie, Honda Accord mai valoreaza 47% din pretul de nou, iar in clasa mica Suzuki Swift se vinde cu 55% din cat facea de nou.

Clasa SUV

Pe piata de masini rulate, SUV-ul cu cea mai buna depreciere este Dacia Duster, model care isi pastreaza 58.7% din pretul de vanzare la nou dupa 3 ani de zile. Urmeaza apoi Suzuki Jimny (57%), Toyota Hilux (53.7%), Audi Q5 (51.7%) si Honda CR-V (51.5%). La categoria premium, Audi Q5 este cel mai bine cotat model, avand o valoare cu cinci puncte procentuale mai mare decat urmatorul clasat, BMW X3 (51.7% vs. 46.9%).

Asta inseamna ca un BMW se depreciaza cu peste 1.000 de euro mai mult decat un Audi Q5 in 3 ani de zile (avand in vedere ca pornesc de la preturi relativ similare). Per total, SUV-urile si crossoverele, indiferent daca sunt premium sau nu, au cea mai buna depreciere medie dupa 3 ani, ajungand la aproximativ 48%, cu 1.5% mai mult decat media de la clasa mini. Un SUV de 50.000 de euro care ajunge la 40% in 3 ani pierde 30.000 de euro, pe cand o masina mica de 10.000 de euro pierde doar 6.000 de euro, de 5 ori mai putin.

Clasa medie

Honda Accord isi pastreaza cel mai bine valoarea in clasa medie, ajungand la 47.2% din pretul la nou dupa trei ani. Pe locurile doi si trei la distanta foarte mica se afla Mazda 6 (46.2%) si Toyota Avensis (46%). In top cinci mai intra Opel Insignia cu 44.4% si Ford Mondeo cu 42.6%. Pentru un Mondeo Trend pe benzina, care se vinde cu circa 25.000 de euro, pretul dupa trei ani va fi in jur de 10.000 de euro, in functie de starea masinii, kilometraj.

Dupa 5 ani de utilizare, situatia la nivelul clasamentului pentru clasa medie nu se schimba foarte mult, pe primele trei locuri raman cele trei modele asiatice, doar ordinea se schimba un pic, Toyota Avensis devansand Mazda 6. Astfel, avem: Honda Accord (35.7%), Toyota Avensis (35.5%), Mazda 6 (35.4%), Opel Insignia (34.4%) si Ford Mondeo (30.7%).Honda Accord

Clasa mica

Suzuki Swift este modelul care isi pastreaza cel mai bine valoarea in clasa mica. Dupa trei ani de zile vei putea sa vinzi aceasta masina cu circa 55.5% din cat a costat de nou. Astfel, daca iti cumperi un Swift cu circa 13.000 de euro, vei putea sa il vinzi in trei ani cu circa 7.000 de euro. Pe locul secund in topul masinilor din clasa mica se afla modelul Dacia Logan (54.2%). Pentru varianta cea mai ieftina disponibila la vanzare in momentul de fata (aprox. 7.000 de euro), pretul va scadea cu circa 3.200 de euro in trei ani. Daca am compara cu Suzuki Swift, ar reiesi ca Logan pierde mult mai putin din valoare, dar asta daca ne uitam la valorile absolute, pentru ca in procente Suzuki sta mai bine.

Citeste si:

Pe urmatoarele locuri, urmeaza trei modele asiatice foarte asemanatoare ca evolutie a pretului: Mazda 2 (47.7%), Mitsubishi Colt (47.6%) si Nissan Micra (47.5%). Top 10 masini din clasa mica dupa depreciere este completat de Ford Fiesta (47.3%), Volkswagen Polo (46.3%), Toyota Yaris (46.3%), Seat Ibiza (46.1%) si Renault Clio (45.6%). Deprecierea medie pentru masinile din aceasta clasa dupa trei ani este de 45.9%, cu un usor avantaj pentru masinile pe benzina, care isi pastreaza mai bine valoarea decat cele pe diesel (47.3% vs. 43.4%).Suzuki Swift

Clasa mini

La clasa mini, modelul cu cea mai buna depreciere dupa trei ani este Smart Fortwo cu 49%. Pentru un autoturism nou, cel mai mic pret este de circa 10.800 de euro pentru un motor de 999 cmc si 61 cp cu dotari standard. Aplicand coeficientul de depreciere aferent anului trei de utilizare, rezulta ca dupa trei ani aceasta masina va costa 5.292 de euro. Pe locurile urmatoare se afla Kia Picanto (48.1%) si Hyundai i10 (47.7%), urmate de Toyota Aygo (47.3%) si Volkswagen up! (45.2%).

In medie, o masina din clasa mini ajunge la 46.5% din pretul la nou dupa 3 ani de zile. La un pret de 10.000 de euro, asta inseamna o pierdere in valoare de 5.350 de euro. Dupa cinci ani, Smart Fortwo ramane masina care isi pastreaza cel mai bine valoarea (39.1%). Pe locul doi urca Volkswagen up! care pierde doar 7.3% in doi ani, ajungand astfel la 37.9%. Urmeaza Toyota Aygo (37.2%), Kia Picanto (36.7%) si Hyundai i10 (35.6%). Ultimul model are cea mai abrupta scadere intre anii trei si cinci, pierzand 12.1% din pret, cu circa 5% mai mult decat Volkswagen up!.Smart Fortwo