Potrivit lui Hezi Shayb, CEO New Kopel Group, perioada de creditare este de 36 de luni, iar dobanda de 4,5%. "53,4% dintre romani vor sa-si achizitioneze in masina in perioada urmatoare, iar dintre acestia 63% vor sa isi ia o masina second hand, iar 37% vor sa cumpere una noua. Impreuna cu cei de la Ideal Leasing am lansat programul nostru «Prima masina second hand», prin care doritorii isi pot achizitiona o masina in aceleasi conditii cu programul guvernamental «Prima masina», cu o dobanda de 4,5%. Dobanda este cam la jumatate din ceea ce se gaseste pe piata", a spus Shayb, citat de Mediafax.

Hezi Shayb a declarat ca problema cea mai mare a grupului pe care il conduce o reprezinta aprovizionarea cu masinile second hand care sa fie vandute catre viitorii clienti.

"Este o cerere uriasa pentru masini second hand. Problema noastra nu este cate masini sa vindem in acest an, ci de unde cumparam altele, sa le pregatim si sa le livram clientilor. Este o cerere foarte mare pentru masinile second hand de provenienta germana. Masinile le luam din flota noastra folosita in leasing operational sau din cele inchiriate. Preturile actuale sunt scazute fata de alte tari, majoritatea romanilor fiind dispusi sa ofere intre 3.000 si 10.000 de euro pentru un autoturism", a completat Shayb.

El a mentionat ca numarul masinilor oferite in sistem leasing operational in Romania este la un nivel foarte scazut fata de restul tarilor din Europa. "Numarul masinilor folosite in sistem de leasing operational este cu mult sub tarile din vestul Europei. 46% dintre companii aleg leasingul operational pentru costurile mai scazute, 25% pentru ca isi externalizeaza flota, iar 29% pentru ca au parte de solutii personalizate si integrate. Ne vom concentra pe companiile mici si medii", a mai spus Shayb, care a precizat ca cifra de afaceri a grupului a fost de 43,5 milioane de euro in 2014.

Citeste si:

New Kopel Group detine o flota de aproape 3.000 de automobile, care sunt date in sistem leasing operational catre cei 300 de clienti ai companiei.

"Avem aproximativ 6% din piata leasingului operational, intre primii sapte jucatori de pe piata. Top trei domenii sunt distributie, productie si IT. Perioada medie a leasingului operational este de trei-patru ani, dar sunt si firme care au nevoie de masini pe o perioada mai lunga de timp, dar atunci le inchiriem masinile in conditii avantajoase. Dacia este printre cele mai solicitate modele, urmata de Opel Corsa, Ford Fiesta si masinile compacte", a explicat Alex Bojinca, manager leasing operational in cadrul companiei.

Tot in cadrul evenimentului de joi, NKG a lansat o oferta prin care romanii pot inchiria, in weekend-uri, masini de la 9,9 euro/zi. "Dorim sa atragem foarte mult piata locala, oamenii care fie nu au masina si vor sa mearga acasa la parinti sau au masina in service si au nevoie sa se miste. Oferta este valabila pentru weekend-uri si companiile care vor sa inchirieze pe termen lung dar fac un numar relativ scazut de kilometri. Oferta este valabila pentru masinile din clasa mini, gen Skoda Citigo. Noi lucram in special cu companiile, dar ele inchiriaza masinile de luni pana vineri si avem foarte multe masini disponibile pentru weekend", a declarat Mariana Gheorghe, group sales manager NKG.

Ea sustine ca romanii nu s-au obisnuit inca sa inchirieze masini pe teritoriul Romaniei, insa in strainatate o fac intr-un procent mult mai mare. "Romanii nu inchiriaza masini pentru ca merg pe idee ca o imprumuta de la un prieten, gasesc alternative. Neamtul nu o sa se duca niciodata la cel mai bun prieten si sa ceara masina. Noi suntem un popor mai latin, care se descurca", a subliniat Gheorghe, care a precizat ca durata medie de inchiriere a masinilor in Romania este de cinci zile.

Sursa foto: Prima masina/Shutterstock.com