Potrivit informatiilor DPD, mare parte din industriile care influenteaza decisiv curieratul romanesc activeaza in comertul electronic, sector care a crescut constant in ultimii ani si care va continua, inclusiv anul acesta, sa aiba cel mai mare impact asupra afacerilor curierilor.

Perioadele cele mai incarcate ale anului pentru curieri coincid cu varfurile de vanzari din e-commerce, care au loc toamna, cu sarbatorile de Craciun, Paste, intervalul 1-8 Martie si, mai nou, Valentine’s Day.

„Comertul online, este, fara niciun dubiu, cel mai mare generator de business pentru curierii romani si va continua sa aduca cele mai mari volume. Sectoarele IT&C, fashion si beauty vor ramane, cel mai probabil, liderii cumparaturilor online, insa observam o apetenta tot mai mare pe zona produselor home & deco si hobby”, declara Alin Gherman, director comercial al DPD Romania.

Astfel, circa 25% din totalul livrarilor DPD realizate in 2014 au fost generate de IT&C, 20% - Fashion si Beauty, respectiv 15% de zona de home & deco si hobby. In ceea ce priveste volumul de colete livrate de compania de curierat in perioadele cu varfuri de vanzari, acesta poate creste cu pana la 50% - 60%.

Citeste si:

Comertul online influenteaza puternic inclusiv livrarile internationale. In cazul DPD Romania, cele mai multe colete trimise de romani in strainatate sunt expediate de Craciun, de Paste si, in ultimii ani, de Black Friday, "sarbatoarea de shopping" devenind un al treilea varf al expeditiilor in afara tarii prin DPD Romania.

Prin comparatie, in Bulgaria, tara cea mai apropiata de Romania, cu cele mai multe similitudini din punct de vedere economic, piata de curierat e sustinuta, in ordine, de segmente precum industria usoara, servicii (telecomunicatii, asigurari, avocatura), e-commerce si industria alimentara.

Foto principala: Lucian Aldescu, manager DPD Romania.