Modelul se numeste Saab 9-5 BioPower si foloseste un combustibil numit E85, carburant compus din 85% bioethanol si 15% benzina.

Bioethanolul este un combustibil ecologic obtinut din plante sau deseuri forestiere, iar marele sau avantaj consta in faptul ca este mult mai putin poluant decat benzina sau motorina. Modelul Saab prezentat in Romania are emisii de dioxid de carbon cu 70% mai scazute decat varianta identica pe benzina.

Bioethanolul este un combustibil ecologic aproape inofensiv pentru mediul inconjurator, dat fiind ca o parte emisiile de dioxid de carbom ale automobilelor care merg pe bio-combustibil sunt absorbite din atmosfera prin procesul de fotosinteza al plantelor folosite mai apoi pentru producerea sa.

Desi la noi e putin cunoscut, bioethanolul este folosit pe scara larga in Suedia, Brazilia si Statele Unite, tari in care exista sute de statii de alimentare cu acest combustibil.

"Romania si Ungaria pot deveni cei mai mari producatori de ethanol din Europa (...) Acest combustibil ar putea fi sansa agriculturii romanesti, mai ales ca producerea lui costa cu 30% mai putin decat producerea benzinei", a spus Balazs Rooz, director al General Motors South East Europe, la prezentarea modelului Saab 9-5 BioPower.

Reprezentantii Augusta Motors au spus ca Romania poate deveni un furnizor important de bioethanol pentru tarile unde acesta este la mare cautare, mai ales ca porumbul este planta din care se obtine un bioethanol de calitate foarte buna. Astfel, spun reprezentantii importatorului, s-ar gasi o intrebuintare si pentru porumbul de calitate mai slaba care este refuzat la exportul pentru uz alimentar.

Citeste si:

Plantele cel mai des folosite la producerea ethanolului sunt rapita, porumbul, sfecla si trestia de zahar.

Cei de la Augusta Motors au spus ca sunt oricand gata sa lanseze oficial pe piata romaneasca automobilele pe ethanol, insa acest lucru se va intampla doar cand autoritatile romane vor alcatui o legislatie care sa ofere avantaje proprietarilor de astfel de automobile, la fel cum se intampla in Suedia, SUA sau Brazilia.

In aceste tari, detinatorii de automobile pe ethanol platesc taxe mai mici pentru masina, au parcare gratuita in tot mai multe orase, si sunt scutiti de taxele impuse la intrarea in centrele oraselor mari.

In plus, in Suedia, bioethanolul este cu 30% mai ieftin ca benzina, iar soferii fac economie de bani, chiar daca o masina pe bioethanol consuma cu 25 - 30% mai mult decat una pe benzina.

Un alt avantaj al bioethanolului tine de faptul ca datorita cifrei octanice superioare benzinei, performantele masinii sunt imbunatatite (la puterea motorului si la acceleratie), in comparatie cu un automobil identic care foloseste doar benzina.