Partenerii oficiali ai evenimentului din acest an au fost: Novachrom Trading – importator ExxonMobil in Romania, BCR Leasing, compania Everet Romania prin casa Bulgari si Red Bull Romania.

Singurul clasament auto din Romania realizat pe baze complet obiective, cu un sistem de calcul ce imbina preferintele cititorilor cu detaliile tehnico-financiare ale automobilelor.

Titlul a fost acordat oficial pe data de 9 octombrie in cadrul evenimentului ce a avut loc la sala Grand Ballroom de la hotel JW Mariott din Bucuresti. Cu acelasi prilej, revista Autoshow a mai acordat o serie de premii traditionale pentru industria auto din Romania.

Noul Hyundai Accent este castigator absolut al topului, modelul coreean obtinand un total de 77,49 puncte in clasamentul general intocmit de revista Autoshow. In segmentul sau de piata, Hyundai Accent a invins atat modele cu traditie in industria auto din Romania, cum ar fi Dacia Logan sau Renault Megane II, iar la general modele recent lansate, Renault Clio III, Fiat Grande Punto sau Peugeot 207.

Ramanand fidel traditiei inaugurate in anul 2001, Autoshow Top 50 a realizat si o ierarhizare a automobilelor tinand cont de segmentul de piata al acestora. Astfel, algoritmul matematic de calcul a desemnat castigatorii editiei 2006 pentru segmentul MINI, MIC, COMPACT, MEDIU, MARE, LUX, COUPE, CABRIO, MONOVOLUM, 4x4 si BREAK.

In urma cu sase ani, Autoshow a introdus in acest top o clasa auto suplimentara clasificarii oficiale a industriei europene - este vorba de segmentul BREAK - in ideea ca in Romania cumparatorii acestor automobile, privesc modelele respective drept o categorie distincta de autoturisme, ce transcende ierarhizarii internationale, bazata in mare masura pe dimensiunile caroseriei.

Topul a fost introdus in anul 2001 din dorinta de a oferi consumatorului roman de automobil cel mai corect criteriu in alegerea unei masini. Exista masini in diverse segmente, intr-o uriasa gama de modele pentru a satisface cele mai elaborate gusturi. Autoshow Top 50 a realizat o sistematizare a intregii palete auto existente pe piata romaneasca. A introdus 7 criterii dupa care masinile pot fi judecate: pret, imagine, aspecte practice, consum, securitatea pasagerilor, echipare si imagine si au fost definite ponderile pe care le au toate aceste aspecte in calculul punctajului obtinut de fiecare automobil.

Incepand de la editia din 2002, revista a decis sa implice si publicul in alcatuirea topului, astfel ca cititorii revistei si navigatorului site-ului de internet www.autoshow.ro voteaza si decid care este valoarea ponderii fiecarui criteriu. Si in acest an publicul a fost cel care a facut legea de calcul.

Citeste si:

Din aceste motive, topul a permis obtinerea unor rezultate ce au reprezentat foarte corect piata de automoble din Romania. Spre exemplu, castigatorii tuturor editiilor anterioare - Renault Megane Clasic in 2001, Peugeot 307 in 2002, Renault Megane II in 2003, Golf V in 2004 si Ford Focus II in 2005 – au confirmat justetea top-ului si asteptarile si preferintele cititorilor, prin vanzarile exceptionale de pe parcursul anului respectiv.

Asa cum a facut in fiecare an, pe langa automobilele ierarhizate in TOP 50, AUTOSHOW a premiat si eforturile oamenilor si companiilor ce activeaza in industria auto din Romania. Suntem convinsi de rolul important pe care zona de business auto o are in cadrul climatului economic general al Romaniei si de forta finaciara si posibilitatile de progres economic pe care lumea auto le ofera economiei nationale. Din acest motiv, revista AUTOSHOW si-a propus sa recompenseze realizarile importante ale industriei nationale auto, fara ca aceste premii sa diminueze contributia celorlalte companii din domeniu.

Partenerii acestei editii a AUTOSHOW TOP 50 sunt Novachrom Trading – importator ExxonMobil in Romania, BCR Leasing, compania Everet Romania prin casa Bulgari si Red Bull Romania.

Mobil este furnizorul echipelor de top ce concureaza in Formula 1, Campionatul Mondial de Raliuri, Campionatul Mondial de Barci cu Motor si alte competitii regionale.

Premiile TOP 50 – 2006

1. Chevrolet Spark - campion clasa "MINI"
2. Renault Clio 3 - campion clasa "MIC+"
3. Alfa Brera - campion clasa "SPORT/COUPE"
4. BMW Seria 6 Cabrio - campion clasa "CABRIO"
5. Hyundai Santa Fe - campion clasa "SUV / OFF ROAD”
6. Dacia Logan MCV - campion clasa "BREAK"
7. Ford S-Max - campion clasa "MONOVOLUM"
8. Volvo S80 - campion clasa "MARE"
9. Volkswagen Passat - campion clasa "MEDIE"
10.Mercedes S -Classe - campion clasa "LUX"
11. Hyundai Accent - campion clasa "COMPACT+"

Premiile speciale AUTOSHOW 2006

1. PR-ul anului 2006: Cristina de la Rupelle - Dacia Groupe Renault
2. Cea mai spectaculoasa lansare a anului 2006: Kia Sorento facelift
3. Dealer-ul anului 2006: Radacini Motors
4. Premiul special al consumatorului: Politia Rutiera, pentru campania “Stop accidentelor rutiere. Viata are prioritate“
5. Bench Mark-ul pietei auto romanesti: Porsche Romania
6. Managerul anului – Mihai Ivanescu, Director General M Car Trading
7. Marketing Cum Laude – Georgiana Hagima Palaz, Marketing Director – Tiriac Holdings
8. Premiul “Siguranta de sapte stele” – pentru capota activa de la Jaguar XK, sistemul PDBS (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet System)
9. Reclama care ne-a placut: Nissan Gama 4x4
10. Bani pentru Romania – Noul Techno Centre Renault, Bucuresti
11. Showroom de cinci stele : Automobile Bavaria
12. Cel mai AUTOSHOW om al anului: Marius Pitigoi – Director General Colina Motors
13. Imaginea anului 2006 – POLICOLOR S.A.
14. Compania anului 2006 – Dacia Groupe Renault
Inapoi