Vanzarile au atins niveluri record la marcile Volkswagen, Audi si Skoda. Astfel, anul trecut grupul a vandut 3,39 milioane de automobile marca Volkswagen, cu 10% mai mult decat in 2005, in timp ce la Audi cresterea a fost de 9,2%, iar vanzarile totale au ajuns la 905.000 de masini. Germanii estimeaza ca Audi va vinde in 2008 peste un milion de masini, informeaza NewsIn.

Dintre marcile de volum ale grupului, Skoda a inregistrat cea mai importanta crestere procentuala (11,7%), iar vanzarile au ajuns la 550.000 de masini, impulsionate de cresterea cu 14% din zona central-est europeana unde marca ceha a vandut 40% din productia sa totala.

Marca spaniola Seat, despre care circulau zvonuri care indicau ca Volkswagen Group ar vrea sa o vanda, a inregistrat o crestere de aproape 2% a vanzarilor sale totale care s-au situat in jurul a 430.000 de unitati in 2006.

Din cele peste 5,7 milioane de vehicule vandute de grup, 3,11 milioane au fost comercializate pe pietele vest-europene, unde cresterea a fost de 5,8%. Germania a fost cea mai importanta piata a grupului, cu vanzari de 1,11 milioane unitati, urmata de China cu 711.000 automobile. In SUA, Volkswagen a vandut 330.000 de vehicule, cu 5,9% mai mult comparativ cu 2005.

Audi a avut venituri si castiguri record in 2006

"Impreuna cu cifra de vanzari, anul 2006 va reprezenta un record absolut in toate sectoarele", a declarat noul sef al Audi, Rupert Stadler, prezent la Targul International Auto Nord American, fara a oferi detalii suplimentare. In anul 2005, grupul, care are cartierul general in Ingolstadt, a anuntat o majorare cu 15% a profitului inainte de plata taxelor, pana la nivelul de 1,31 miliarde de euro (1,72 miliarde de dolari), dupa ce veniturile au crescut cu 8,5%, pana la 26,59 miliarde de euro.

Responsabilul Audi a subliniat ca acest lucru se datoreaza pretului mediu al vehiculelor vandute datorita pachetelor mai scumpe de dotari optionale, motoarelor mai puternice precum si lansarii unui nou model sport Q7, informeaza NewsIn.

Citeste si:

Modelele noi au dus in 2006 la cresterea cu 9,2% a livrarilor de automobile catre clienti, pana la nivelul de 905.100 vehicule, acest ritm depasind pe cel al brandurilor rivale Mercedes-Benz (care a beneficiat de o majorare a livrarilor de doar 6.5%) si BMW ( 5,2%). " Ne aflam pe calea de a deveni cel mai de succes producator de automobile de lux din lume pana in anul 2015", a adaugat Stadler.

Pentru a micsora distanta fata de Mercedes-Benz si BMW, Audi are drept prim obiectiv atingerea unui nivel de vanzari de un milion de vehicule pana in 2008, inainte de a majora nivelul livrarilor pana la 1,4 milioane de unitati (pana in 2015).

Succesul fulminant al Audi, considerat de multi cea mai buna divizie din cadrul Volkswagen, l-a ajutat pe fostul sef al Audi, Martin Winterkorn, sa il inlocuiasca ex-presedintele Volkswagen, Bernd Pischetsrieder, la sefia grupului, incepand cu anul 2007.

Divizia de automobile de lux a grupului Volkswagen, Audi, va investi aproximativ 8,4 miliarde de euro (11,1 miliarde de dolari) incepand din 2006 pana in 2011 pentru a dezvolta noi modele, potrivit unui plan de dublare a produselor pana la 40 de modele, anuntat in luna noiembrie 2006.

In total, Audi planuieste sa investeasca 11,8 miliarde de euro pana la sfarsitul anului 2011, nivelul investitiilor urmand a se ridica pana la aproximativ doua miliarde de dolari pe an incepand cu anul 2007. Audi va demara productia generatiei urmatoare a modelului sau TT Roadster cabrio si va lansa in 2007 si modelele sport A5 Coupe si R8.

Momentan grupul Audi ofera pe piata 22 de modele de automobile, din seria S, A3-compact, A4- dimensiuni mijlocii, A-6 si A-8, precum si modelul sport Q7, modelul TT roadster si versiunea speciala a modelului A-6, Allroad Quattro.