Compania ceha AAA Auto, cel mai mare dealer de masini second-hand din Europa Centrala a vandut anul trecut in cele cinci tari in care este prezenta, inclusiv Romania, peste 60.000 de masini in crestere cu 22% fata de anul 2005, potrivit unui articol din The Prague Daily Monitor si preluat de NewsIn.

AAA Auto, prezenta in Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria si Romania, a vandut anul trecut 61.165 de masini in cele cinci tari, cu 22% mai mult decat in 2005. Valoarea vanzarilor a crescut anul trecut cu 24%, pana la 9,89 miliarde coroane cehe (349,2 milioane euro).

Cea mai importanta piata a fost Cehia, cu 42.241 de unitati vandute, in crestere cu 3% fata de anul 2005. Anthony Denny, presedintele consiliului de administratie al AAA Auto a spus ca in Cehia, cresterea a fost mica din cauza unei legi de la mijlocul lui 2006 care le permite unor firme mici sa aduca in tara masini vechi ieftine si de calitate scazuta. AAA Auto a obtinut anul trecut venituri de 6,94 miliarde coroane cehe (245 milioane euro) in Cehia. Compania estimeaza ca vanzarile sale in tara de origine vor creste cu 10 - 12%.

In Romania, AAA Auto a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 27 milioane euro si a comercializat 3.500 de masini second-hand. Rezultatele de vanzari din 2006 au fost de peste trei ori mai bune decat cele din 2005, cand compania a vandut 1.000 de masini si a avut o cifra de afaceri de 8,41 milioane euro. Anul 2005 a fost primul an de activitate al AAA Auto pe piata din Romania.

Citeste si:

Pentru 2007, compamia estimeaza afaceri cu aproape 30% mai mari in Romania si se asteapta ca vanzarile sale sa se dubleze si sa atinga valoarea de 7.000 de unitati.

AAA Auto nu considera ca taxa de prima inmatriculare ii va afecta vanzarile. Reprezentantii AAA Auto sunt de parere ca aceasta taxa va limita numarul intermediarilor neautorizati de masini vechi. Compania a adaugat ca scaderea numarului acestor intermediari este un semn de maturizare a pietei masinilor de ocazie.

AAA Auto are 24 de centre de comercializare si 3.000 de angajati in cele cinci tari unde activeaza. Compania prospecteaza pietele din Serbia, Rusia si Ucrana, si planuieste deschiderea de centre in Franta si Belgia, mai scrie The Prague Daily Monitor in editia sa electronica.